söndag 28 november 2010

God morgon

Snart är det dax igen....
4 veckor kvar....på nyårsafton är det beräknat att smälla! Fast jag tror ju att det smäller innan....
Det väntas en liten lillasyster till Lucas och Emma. Håhåjaja, hur ska livet bli med TVÅ (säger två eftersom Emma mestadels bor hos sin mamma) barn? ETT barn gick ju alldeles utmärkt. Men TVÅ....undrar om vi vet vad vi gett oss in på.... =)
Lucas är en väldigt enkel och okomplicerad unge och det gjorde väl att vi tyckte att en till kan nog inte skada. Ja, han var faktiskt så snäll att när han var sex månader gammal skaffade vi briardvalpen Cookie fastän vi redan hade labben Molly. Å det gick ju alldeles utmärkt att ha en bebis och en hund och en hundvalp. Lite jobbigt ibland men inte alls någon större fara. I januari blir den lilla valpen 2 år gammal och labben fyller 12 i februari. Lucas kommer att vara 2 år och 3 månader när lillasyster anländer. Emma fyller 10 i februari och är ju mer eller mindre självgående.
Har en väninna som har en dotter i samma ålder som Lucas och hon väntar sitt andra barn om två veckor så jag är i gott sällskap =). Häromdagen gav vi oss iväg in till Malmö för att äta middag och sedan gå på bio, bara hon och jag. Bäst att passa på innan vi är alldeles för trötta och slitna haha! Vaggade in på restaurangen, åt gott och sedan vaggade vi iväg till bion. Vi hade jättetrevligt och det är verkligen mysigt att ha en väninna att dela alla graviditetsuppleverser med, både det roliga och det jobbiga. Att vi sedan bor 100 meter ifrån varandra och att våra tvååringar leker fint ihop gör inte saken sämre. Å snart ska vi sitta med varsitt knytte i famnen och gråta blod för att vi aldrig får sova! Minns den där tröttheten.....det är inte något jag längtar efter men givetvis vägs det upp av den underbara lilla varelsens närvaro. Det ska bli så spännande att se vad Lucas säger om att få ett syskon.... Han är inte införstådd med att det bor en liten bebis i mammas stora mage, han är lite för liten för att förstå det än. Han klappar på magen och säger: bebis! Men jag tror inte att han vet vad som väntar.
Forstättning följer......


3 kommentarer:

elle sa...

det kommer att bli mysigt, jobbigt, roligt, tröttsamt, underbart! Om vartannat! Hoppas du mår bra! Kramis!

caroline sa...

Jag tycker väldigt mycket om att ha dig att dela allt med också och det är som du säger att saken gör det bara bättre att vi bor så nära varandra.
Tack än en gång för den trevliga, något vaggande kvällen ;)
Kram

Jenny sa...

Hej! Fint du gjort i bloggen med nya bilder!! Kan också bara hålla med att det var mysigt att ha någon (i det här fallet dig) att prata graviditet med, även om du ju ligger före mig : D Tur jag har någon erfaren att vända mig till sen då!! Kram på dig!