söndag 14 december 2008

Lydnadstävling i Trelleborg

Idag har jag och Lucas varit i Trelleborg på brukshundklubben och varit supportrar när Anna tävlade med Pelle. Malin och Guiness samt Annas sambo Peter var oxå där och tittade. Anna var såklart ute efter ett första pris och hade lätt rott det i hamn om hon inte glömt säga STANNA när hon skulle lämna kvar Pelle för att gå iväg för inkallningen......eftersom hon glömde det tyckte såklart Pelle att han skulle följa med matte och därmed nollade de det momentet, skit skit skit! Nåja, de övriga momenten gick jättebra, några småfel men det är en helt ny Pelle mot för i somras! Den nya Pelle håller positioner, kontakten och han har lite mer fart i sig.
Nästa tävling, DÅ SKA NI FÅ SE!
Pelle skuttar som en kanin över hindret
Man ska hälsa på domaren
Pelle gick som en klocka under linförigheten, kanon!


Pelle lyssnar noga på mattes kommando =)



Platsliggningen gick mycket bättre idag


Tro det eller ej, men Pelle SPRINGER SOM EN TOK på språngmarchen!

Det var två briarder som tävlade i Annas klass, här är Malin med sin Trésor de Brie Faxe Fauve CF, kallas Chester till vardags om jag inte tar fel.


Jättefint hopp över hinder


Även Sara tävlade med sin Trésor de Brie Haida Noir DO, till vardags kallad Wimsa. Wimsa är inte ens 17 månader gammal men lyckades idag få sitt tredje första pris i Lk I och därmed titeln: Lp I, grattis grattis!

Den här bilden är ju för skön! Briarden i ett nötskal =). Ett litet skutt upp till matte mitt under linförigheten hihi......typiskt briard

Lucas skötte sig alldeles utmärkt, dvs han somnade i bilen när vi åkte och vaknade igen när vi kom hem =). Denna goda sömn trots att han fick flyttas från bilbarnstol till vagn och sedan tillbax igen. Att han sedan missade hela lydnadtävlingen tror jag inte att han bryr sig så mycket om.....


4 kommentarer:

Unknown sa...

Hahaha, JA! Han sprang som en tok!!! Tack för att ni kom, det var roligt =).

Anonym sa...

Vilka fina bilder!!!
Den översta är jätteläcker!!
Hoppas allt är bra med er.
Gratulera Pappsen från mig.
Du har fått en blogaward från mig.
Finns på min sida.
Kram

Anonym sa...

Hej igen! Jo, har fått bilderna men läste mailet efter jag skrivit bloggen. Tack så mycket!

Unknown sa...

God Jul på er!
Många kramar från oss