torsdag 11 juni 2009

Äntligen!!!

Ja men äntligen eller vaddå??? Internet fungerar igen! Det brakade ihop efter ett åskväder för någon vecka sedan och som vi har försökt hitta en lösning på problemet! Telias tekniker har varit här två gånger och vi har köpt nya modem, grannen som är IT-tekniker har varit här i timmar och försökt hitta något fel...men NU är det löst! Så skönt. Det är otäckt hur beroende man är av internet. Bara en sån sak som att kolla ett telefonnummer...VEM tittar i telefonkatalogen?? Inte jag, vi äger inte ens en. Sånt gör man på internet. Å betala räkningar. Skicka mail. Kolla efter ny bil på blocket. Japp, har sålt silverpärlan och ska skaffa mig en större =). Stackars Åsa har haft mig rännandes hos sig för att låna deras dator hihi....
Nå, nu är jag online igen.
Vad har hänt sen sist då....hm....ja, Cookie växer så d knakar och i söndags var sista gången på valpkursen. Vi ska mest troligt börja spårkurs till hösten, det ska bli kul! Åsså tränar vi lydnad var och varannan dag, måste ju banka lite vett i det lilla livet hihi.... Hon är väldigt duktig men ibland tar valpfasornerna över, som tex att jaga cyklister, nypa förbipasserande i byxbenet, hänga Molly i strupen, dra i koppel (men det gör hon bara när Molly är med på promenaden, då är det Molly som gäller, inte matte....), äta allt möjligt skräp på backen osv. Men i det stora hela är hon faktiskt jätteduktig. Å om jag kallar på henne kan jag bryta cykeljakten och faktiskt till min stora glädje även fågeljakt =). Änderna här vid dammen får se Cookie komma farandes för att sedan höra mig vissla å då vänder hon faktiskt till mig och får stooor belöning!
Å Lucas växer och utvecklas han oxå. Han har gungat för första gången i sitt lilla liv och det var jätteskoj! Han sitter oxå stadigt nu och inatt vaknade jag av att han skrek som en stucken gris! Jag rusade in i hans rum och där STOD han i spjälsängen. Han hade lyckats kravla sig upp längs spjälorna och nu stod han å höll i sig för glatta livet och vrålade som om livet rann ur honom.....jag fick nästan bända lös honom så hårt han höll fast sig stackarn....lätt att komma upp men jobbigt när man inte kommer ner igen.
Idag har jag och Åsa varit med ungarna till Malmö för att gå på Polarn & Pyrets rea. Jag hittade ett par jeans och en tröja till Lucas. Eftersom jag hade presentkort blev kostnaden endast 70 kronor =).
Molly mår bara fint, medicinen verkar hjälpa, rykten går att hon har setts SPRINGA kortare sträckor. Men sedan blir hon attackerad av Cookie så då är det bäst att inte liva upp henne ytterligare haha.
Nu ska jag surfa vidare i några timmar för att stilla min abstinens =). Å kanske ta en fika. Hundarna måste ut igen, även om det regnar =).
Ha det gott så länge!

9 kommentarer:

Pamela sa...

Som vi har väntat på uppdatringar från dig! Skoj att ni äntligen fått tillbaka internet! Vad e det för ny bil du har köpt då? bild skulle uppskattas, likaså på Cookie på hur stor hon nu blivit! Hur går det m träningen inför Svedalas lydnadstävling m Cookie? Hoppas jag o Kimba tagit vårt LP1 tills dess haha!!! Ha det super! Kram

Jenny sa...

Som jag skrattade när jag läste om Lucas och hans nattliga bravader!!! Börjar bli en stor kille ju : ) Härligt!!! och så lycklig han ser ut i gungan, sötare unge får man leta efter!!

Kram kram på er!!

Unknown sa...

JAAAAAAAAAAAAA! Uppdatering! Bild på hårsvallet kommer så smånigom. Ska berätta om våra affärsplaner sen, inget revolutinerande men ändå.
Kramen på er allihopa!

elle sa...

Därför har du inte skrivit, ja liiiite beroende av internet är man... Hahaha! Lucas är ju värsta storkillen!!!! Han är bjuden på 4-års kalas om han kan komma m flyget på söndag!

Hoppas ni har det bra! Ja, barnens utveckling går rasande fart! De hänger inte själv med i svängarna...

Kram

Jenny sa...

Hihi... nä det blir inga bebbar här i närmaste tagen.. jag nöjer mig med att beundra din : )

Britt sa...

Roligt att höra lite från er landsända igen. Ni verkar ju må prima liv. Vi ses snart...

Pamela sa...

Duu, tänkte på det. Hur anmäler man sig till Bäst i Väst, för jag kan ju ha m Kimba o tävla i lydnaden m henne. Var inne på en hemsida där jag läste omd et o det verkade jätteskoj.. Bara massa briarder, kan det bli bättre? :) kram

Pamela sa...

Hej! Jag ska berätta om revinge på tisdag i min blogg! O vi ska visa alla vart skåpet ska stå HAHA. Nä det blev på onsdag i stället, fast inte på klubben efetersom vi vill träna i andra miljöer m mer störning, kan höra av mig när jag vet var vi ska träna nånstans så du vet men det e klart du ska vara m! Kram

Anna o Pelle sa...

Jaaa! Visa mig magövningar!!! Hänger du med på onsdag?