onsdag 24 juni 2009

Träning och bad

Idag har vi haft kanonväder! Riktigt varmt och skönt. Satt ute på framsidan under parasollet och Lucas fick passa på att bada i sin balja, det var uppskattat!

Sedan hade vi "hundtjejer" stämt träff för lite träning. Jag tränade platsliggning, fotgående, ställande och apportering med Cookie. Hon var jätteduktig! Nyttigt oxå att träna tillsammans med andra, både som störning och för att få tips och råd

Här övar vi ställande

Sockertoppen

Efter träningen åkte vi till Yddingesjön och lät hundarna bada lite. Alla hundar rusade i vattnet som dårar och Cookie hängde först med och rusade ut i vattnet, sen märkte hon att hon inte bottnade och simmade in igen. Men det var lite räligt så sen tog hon det lite lugnare och ville inte simma mer. De andra, mer badrutinerade hundarna, var ju så stojjiga så det var lite svårt att ta mod till sig. Även om hon var sugen..... Men det kommer nog så småningom.


Här har Cookie kommit på att hon inte bottnar och är på väg in igen, bara ögonen lyser hahaha.....

Kimba, Pelle och Guiness plaskade på för fullt.


Det kommer mer bilder och mer uppdateringar när jag får tid, vi har fullt ös medvetslös här just nu hahaha! Vi ska måla, städa, fixa och dona. På fredag kommer moster och hennes man för att bo här några dagar, det ska bli skoj! Å imorgon bitti kommer Emma så det är nog bäst jag släcker ner nu. Fler bilder kommer att mailas till er, mina kära hundkamrater =). Tack för idag!

4 kommentarer:

Pamela sa...

haha stackars lille Cookie =) Shit så stor o stilig hon blivit! Riktigt snygg briard alltså! Fin bild när du fick alla 3 ståendes Stilla, det fick inte jag haha xD Tack själv det var trevligt, iaf o bada!! :D Kram o god natt!

Unknown sa...

Det var så skoj att du kunde hänga med igår! Å så skoj att se Cookie, hon har blivit så stor! Å duktig... LP1 snart?
Snart har jag semester (å sen blir jag ju antagligen arbetslös) och då ska jag komma hem och tvångsfika med dig och La Familia!
Ha det så jättebra!

elle sa...

Hej o hå!

Barn och hundar växer så det knakar! Hoppas ni har det bra, kul att få moster på besök. Jobbar på som vanligt. Vi har toppenväder här uppe i Luleå! Synd att behöva sitta inomhus...'

Kram till er alla!

LINROJ sa...

Tack för gratulationerna! Grattis själv (en aning i efterskott men bättre sent än aldrig...)! Kul att höra av dig!

Kram Linda HR