lördag 4 juli 2009

Äntligen BIS-rosett!

Cookie har varit på sin tredje utställning och det blev väl tredje gången gillt kan man säga. Hon har blivit BIR på alla tre utställningarna (vilket innebär att man går vidare till final) men där brukar briarderna ofta åka ut, Avanti blev som bäst BIG-2 men jag har aldrig haft någon hund placerad i BIS finalen. Men idag slog vi till! Först blev vi BIR och broren Carat blev BIM (grattis!). Så denna eviga väntan på finalerna...... Men se, det lönade sig att stanna kvar denna gång för Cookie blev faktiskt BIS-3! Jätteskoj! Något som nästan var ännu roligare var att Emma gick "barn med hund" med Cookie idag. För två år sedan gick hon med Molly och nu har hon tjatat om att få tävla igen. Men jag ides inte släpa med mig två hundar så alltså skulle Emma gå "barn med hund" med Cookie. Jag var lite orolig att det mest skulle bli Cookie som gick "hund med barn" tillsammans med Emma.....jag såg framför mig hur Emma hängde å slängde i kopplet bakom Cookie som rusar hejvilt omkring i ringen....... Men se så fel man kan ha! Emma var jätteduktig och höll hårt, hårt i kopplet för att inte tappa henne, och Cookie i sin tur var faktiskt ganska lugn och städad. De var så duktiga bägge två, Emma höll reda på både hund, korv och koppel. Cookie lät bli att rusa som en dåre efter de andra hundarna. Så av fem ekipage placerade de sig som nummer TVÅ! Grattis grattis, superbra jobbat! På vägen hem satt Emma med sin rosett och sina priser i famnen och höll dem hårt, hårt och sade flera gånger "jag är så glad, jag är så glad".
Jag lyckades tyvärr med bedriften att glömma kameran hemma så fotot ovan har Kåge Lind tagit (brorens ägare). Jag tog några bilder med mobilkameran men nu är jag så trött så de kommer jag att försöka lägga upp imorgon istället.
Nattinatti så länge!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Oh vad härligt!!! Grattis! Men du.. vad är BIM och BIG?? rena grekiskan här!

Vad duktigt av Emma : )

Hade ni det kul på tivoli??

Kram

www.raveonbriards.se sa...

Halloj, nu är jag vid datorn igen efter åskvädret.. Ville bara ännu en gång säga stort grattis till dagens fina resultat - och en speciellt grattis till duktiga Emma som placerade sig så fint i barn med hund! Härligt Emma, vad du är duktig!
Stor kram till er alla, Mamma Ruffa skickar voff och tassdunk och instämmer i gratulationerna!

Britt sa...

Grattishälsningar! Jätteroligt att det gick så bra för både Emma och dig. Ni är jätteduktiga. Vi firar med tårta idag.

Unknown sa...

Jättegrattis till finfina resultat med Cookie! Å grattis till Emma, har vi en junior handler på gång måntro? Vi vill se rosetten och en glad Emma på bloggen!!!
Vad händer härnäst?