torsdag 2 juni 2011

Hallåj!

Hej hopp! NU är det enormt längesedan jag skrev på bloggen..... Faktiskt 5 månader sedan.... Kan ju säga att TID är något som jag har ont om nu för tiden. Med två barn hinner man inte alls med särskilt mycket. Nu har jag iallafall lämnat min stationära dator för en laptop och jag inbillar mig att det ska göra att jag kommer att uppdatera bloggen oftare. Vi får väl se =).

Alina har hunnit bli drygt 5 månader och är en söt och snäll liten tös. Lucas fyller 3 i september och har äntligen landat i rollen som storebror. Det tog lite tid...... Men han är glad över sin lillasyster och tycker om att pussa och krama henne =). Cookie blir snart 2,5 år och vi har så smått börjat ta upp lydnadsträningen för att framöver kunna gå ut och tävla. När det blir får vi se. En tråkig nyhet är att vår älskade Molly har fått lämna oss för drygt en månad sedan...hon blev 12 år gammal och det är inget vi kan klaga på. Så många år med en så fin vovve.... Men hon blev skruttigare och tröttare i våras och till slut kände jag att det var dags att låta henne få vila. Ett väldigt jobbigt beslut såklart men i samma veva som man hämtar hem den där söta lilla valpen så vet man oxå att så småningom kommer den där tunga dagen.... Cookie verkar ha tagit det hela ganska bra måste jag säga.

Men nu nöjer vi oss med att bara ha en hund i huset.
För övrigt så letar vi hus....det är inte lätt att hitta rätt. Men förhoppningsvis dyker snart rätt objekt upp till rätt pris.

Jag är mammaledig med Alina och Lucas går på dagis 15 timmar i veckan. I sommar ska vi åka iväg till släkten i Tyskland en sväng och mest troligt blir det en tur till Norrbotten oxå. Det var väl lite kort om det hela. Jag hoppas som sagt att det blir uppdaterat lite oftare, jag ska göra mitt bästa!


Alina provar att sitta upp i soffan


Morgonmys med pappa i soffan



Idag åkte vi iväg till bokskogen vid Torup tillsammans med Lucas dagiskompis Hanna och hennes familj. Vi hade jättemysigt med picnic och barnen fick hälsa på en häst som klippte gräset runt slottet som en miljövänlig gräsklippare.



Emma var oxå med och Lucas har varit jättelycklig över att få mysa med storasyster


För någon vecka sedan tog vi en tur till Beddingestrand där vi bodde för tre år sedan. På bilden ser vi Cookie,Lucas och Hanna


Det var fint väder men lite blåsigt vid havet



Cookie Tramselot



Stranden i Beddingestrand



Ante och Alina




Ibland blir man så trött.....




Alina Marie Elisabeth



På återseende!


3 kommentarer:

Malin - Malins liv och bravader sa...

Åh vad roligt att läsa ett inlägg från dig. Förstår verkligen att du inte hinner uppdatera bloggen så ofta, och det ska ju inte vara någon stress att behöva skriva.

Lilla fina Molly. Det skär i hjärtat samtidigt som det var det bästa just då. Hon skuttar säkerligen runt och jagar Olivia och Gizmo för fullt ;)

Stor kram till er alla

briardkimba sa...

Det var inte i går! Kul att läsa lite om vad som hänt! Kul att ni tagit tag i lydnaden! O vad stor Alina ser ut till o ha blivit! Tycker att vi får försöka hitta en dag att träffas på allaihopa igen! En snabbis fika - men tiden är svår att hitta! Ha det bra! Kramkram

elle sa...

Lilla Molly...
Fint att kunna åka till havet o njuta.

ja, det är aningen fullt upp i liven nu för tiden...

Kansek ses i sommar..? Puss