torsdag 8 december 2011

Hej hopp!

Så där ja! Då var det dags igen =). Får väl skylla på att jag jobbat och haft fullt upp de senaste månaderna.... Bloggen är helt enkelt inte prio. Inte ens har jag tagit särskilt många bilder på barnen. Hittade några från oktober iallafall. Hänt sen sist: jobbat lite grann som sagt, är mammaledig igen nu december och januari. Alina börjar på dagis i slutet på januari så sen är det tänkt jag ska jobba på ordentligt! Barnen har gått på simskola hos Trelleborg kappsim. De gillar det skarpt! Lucas har oxå gått på gympa under hösten och på lördag är det julfest med klubben, ska bli skoj! Lite tomte, paket och pepparkaka så där....

För övrigt är det mest fullt upp hela tiden, det blir lätt så med två barn i huset. Just nu sover de gott i sina sängar och Cookie ligger brevid mig i soffan och myser. Ska skärpa mig med fotograferingen, det är väl mig det hänger på för att min sambo är fotograf är det ingen som märker! Letar hus gör vi fortfarande. Händer inte mycket där heller. Just nu öser regnet ner, vid samma tid förra året hade vi hur mycket snö som helst! Alina blir snart ett år gammal, jesus vart tog tiden vägen! Hon kan säga: tittut, pappa, mamma och heeeej. Kryper gör hon och går med sin gåvagn men står inte än på egna ben. Snart är det jul och jag har bakat ett rejält lass med lussebullar. Konstigt nog är jag inte särskilt sugen...annars brukar de faktiskt vara uppätna redan till Lucia. Julen firar vi här hemma med alla barn och min moster och hennes man som kommer ner =) yeeey, skoj!

Som sagt, slarvat med fotograferingen så jag bjuder på de nyaste jag kunde hitta och några jättegamla. Bilden ovan togs på Alina i oktober. Observera att hon har lite svängiga lockar bakom öronen =) mamma är lycklig! Hon slapp ärva mig spikraka hår....



Lucas stilar framför tv:n tidig morgon


Babysim! Alina like a lot!



Hittade en bild på en kuperad briard som Ante träffade på i Österrike för en tid sedan




Lucas för drygt ett år sedan med sin älskade nalle i famnen



Åj, detta måste vara längesedan.....jag kramar en ren på Ica Karlsson i Svedala



Här är Lucas ungefär ett år gammal och Cookie liten valp. Molly i hyfsat god vigör.



Rultetulte. Cool kille i brillor.


Vi ses när vi ses!


Inga kommentarer: