tisdag 17 april 2012

VAB

Ja så här har Alina sett ut hela dagen idag och ungefär likadan dagarna dessförinnan. När hon inte sovit förstås. Hon fick feber i fredags och hon har hostat och snorat och magen har inte alls varit tip top den heller. Igår var hon i princip feberfri men ändå trött och sliten, samma i morse när vi skulle till vårdcentralen. Läkaren tog halsprov och tittade i svalg och öron men inget visade något avvikande. Blodprovet visade inte heller något så vi fick gå hem utan medicin.
Alina åt lite lite till lunch och sedan somnade hon.....hon sov 1.5 timme på förmiddagen innan vi åkte till vc och efter lunchen sov hon i 4 timmar! Vaknade och var jättevarm så jag tempade och hon hade inte mindre än 39.7 grader!
Men hon lyckades äta lite och dricka ganska mycket men isglassen var hon inte så road av.
Nu har hon fått ipren och hostmedicin så får vi se hur det är imorgon.

Lucas har varit på förskolan och Emilia följde med oss hem när jag hämtade honom. De fikade lite muffins och saft och sedan lekte de fint och fick senare sällskap av både Tyra och Rebecka. Lekte och var ute och cyklade medans Alina sov så gott. När tjejerna gått hem var Lucas ganska trött och slumrade till flera gånger i soffan och nu har han borstat tänderna och fått på sig pyjamas så snart ska jag bära upp honom i säng. När han och Emilia fikade så gick samtalet så här:
- Emilia, tycker du om Coca cola?
- Nä, jag tycker inte om blubblor...
- Tycker du inte om blodpluddin?
-NÄ! Jag tycker inte om blubblor!
- Jag tycker om blodpludding.....
Lite sådär som man kan tänka sig att det går till om 80 år när de sitter på hemmet......

Inga kommentarer: