söndag 26 oktober 2008

Regn och rusk

Huuu vilket väder! Idag har regnet öst ner från morgon till kväll. Men så är skånsk vinter! Emma blev bjuden på bio av hennes kompis Elin, de såg High school musical 3 och tyckte den var sååå bra =). Jag och Ante tänkte åka på Ikea under tiden men när vi närmade oss och insåg att det var enorma bilköer (vi var tydligen inte de enda som tyckte att det skulle passa bra att tillbringa en regnig söndag efter löning på Ikea...) och att vi skulle få trängas till förbannelse med andra köpgalna människor, så vände vi om och åkte in till Stortorget där Max (hamburgerrestaurang) precis öppnat. Max är solklart de som har godast hamburgare men trots detta lovade vi varandra efteråt att inte äta en endaste hamburgare under resten av året. Tacka vet jag husmanskost! Sedan körde vi runt i Malmö ett tag, mest för att Lucas somnar så bra i bilen, för att sedan plocka upp Emma och åka hemåt igen. Till middag blev det kotlett, sås och potatis. Ante, som den tysk han är, åt rödkål till men det stod vi andra över.... Efter middagen blev det mys i soffan, lite tända ljus och gott fika. I veckan ska vi göra ett nytt försök att göra Ikea osäkert. På onsdag kommer min kompis Elle från Luleå hit och ska stanna över helgen, hoppas det blir bättre väder då. Nu ska jag se om jag lyckas få till länkarna här på bloggen, det e inte lätt att hinna allt när man hips vips blir avbruten för att agera Mamma Mu hihi.....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nää, regn och rusk vill jag inte ha. Skicka ovädret till Danmark istället............

Unknown sa...

Jag går på lång antibiotika kur där man absolut inte får dricka alkohol (kan få leverskador) för min vuxen acne! Jag drack däremot många alkofria öl... Man kan ju låtsas! =)

Unknown sa...

Hahaha, jag lovar att du kommer vara en av de första som får veta om det kommer hända...

Anonym sa...

Tysk och rödkål. Det har jag (äkta Österrikiska) aldrig hört talas om. Däremot SURKÅL, gillar han inte det? (Inte jag, fy för surkål). /Karin L

Anonym sa...

Dags att uppdateraaaaa!!!

Anonym sa...

Massor med kramar!!Hoppas allt är bra med er.// IIa