torsdag 23 oktober 2008

Torsdag morgon




Torsdag morgon, jag och Lucas e vakna, Ante och Molly ligger och sover som små griseknoar....fuskigt.....dessutom har Ante snarkat hela natten....iallafall tills jag slängde ut honom att sova i Emmas rum haha...... Här är två bilder från i veckan, när Lucas sover som bäst i pappas famn och en bild från middagsvilan på täcket i soffan.
Jag e trött. Men det ska man ju vara som nybliven småbarnsförälder.......undrar när jag kommer få sova en hel natt nästa gång......kanske när Lucas flyttar hemifrån....
Nåja, jag får ta å vila middag när Lucas sover i eftermiddag.
Jag skulle behöva gå till frissan, det var ett tag sen, närmare bestämt i juli. Jag tyckte det var juli nyss, fattar inte hur fort tiden går, jag fyller år om drygt en vecka juh! Å jag fyller år på vintern. Iallafall är det vinter i Luleå den här tiden. Men så skiljer det 160 mil mellan Svedala och Luleå.
Längtar tills vi ska åka upp dit, så vi får se lite snöööööööööö. Ta en tur med barnvagnen på isbanan ute på Luleälven. Åka skoter och grillar korv............pimpla fisk..........mmmmmmmmm det finns inget härligare!
Nu har även Lucas slocknat, han ligger här på gästsängen och gosar sig.......han e ju så söt! Undrar om han e sötare än andra barn, eller om det bara e jag som tycker han e sötast i världen eftersom han e min bebis. Mina barn och andras ungar ni vet....förmodligen är det så. Molly fick tok-fnatt igår, tog tag i en pipisleksak och sprang omkring och lekte haha....hon brukar inte vara den som leker direkt, gamletanten. Hon verkar inte sakna Avanti faktiskt, jag var lite orolig för det....men hon tycker nog det är rätt skönt att få all uppmärksamhet själv. Åj åj, nu vibrerar det i väggarna här.....det är Ante som kommit igång med snarkningarna. Aja, han ska snart väckas för en promenad med hund och barnvagn. Igår morse gick han med Molly och Lucas till Farmor Elsas och köpte bullar till frukost, det gjorde susen på Lucas kan jag säga....han sov 5 timmar i vagnen sen =).
Jag har förresten ändrat där man kan lägga in kommentarer här på bloggen, nu kan alla lämna en kommentar, det gick inte tidigare såg jag. Så varsågod att kommentera =).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för at vi m får kommentera lite ;D
Låter så härligt det du berättade om Luleå. Jag älskar vinter o snö o snt, men långt i från skånes tråkiga slaskmånader. Har kusiner i Sundsvall o där e vintern underbar!

Unknown sa...

Ja, vi är fler snö-älskare, bor i helt fel ände av landet... Man kanske ska flytta på sig?! Vill ha massa snöbilder på mailen när ni är där, bara så ni vet ;)!
Ha det godis!
Imorgon ska det klistras ögonfransar hos Petra! Spännande...

Jenny sa...

Hej sweetie!
Det är ju skönt att Molly inte verkar vara så ledsen. Men nu har hon ju också sällskap av er hela dagarna, så hon hinner väl inte känna sig ensam! Nu skall vi snart till klubben och träna, det är klickerträning idag. Det skall ju spännande eftersom Zorro är livrädd för klickerljudet. Tänk dig då 10 andra som står runt oss och klickar... haha... blir som skottträning light!

Ha det finfint, jag hoppas du får sova lite!

Anonym sa...

Jag tycker det låter som att du har fått en släng av "lappsjuka". Här finns inte tillstymmelse till snöflinga, becksvart ute och + 7 grader. Snart väntar blixthalkan, det tar dubbelt så lång tid att färdas trots spikskor på fötterna. Passa på att gosa på ni....