söndag 29 mars 2009

Lydnadstävling i Veberöd

Idag har jag och Lucas packat oss in i bilen och tutat iväg till Veberöd för att se på lydnadstävlingar. Det var våra vänner Anna, Malin, Pamela och Camilla som skulle tävla i Lk 1.
Det gick alldeles strålande! Anna och Pelle fick ett första pris med tredjeplacering, GRATTIS GRATTIS! Camilla som tävlade för första gången lyckades oxå knipa ett första pris, inte illa! Malin tävlade i grupp 1a och startade redan kl 8 och därför missade vi tyvärr att se dem. Det blev inget första pris denna gång men det e bara att ta nya tag, vi vet att Guiness kan juh!
Pamela och Kimba var kanonduktiga men då Kimba är skadad i sitt ben avstod Pamela Hopp över hinder och missade lite på vissa moment men de andra satt som ett smäck! Nästa gång ska du se att allt klaffar! Ni är verkligen superduktiga allihop, ni har utvecklats så enormt mycket. Nu ska jag gå ner och lära Cookie "sitt". Undrar om man får bra poäng på det på lydnadstävling....?.....hahahahaha!
Hur laddar en labrador upp inför tävling...?.....jo man sover en stund i mattes knä =)

Pelle hopp över hinder

Kimba rusar till Pamela på inkallningen
Förr fick man tvinga Pamela att hålla i Lucas, nuförtiden får man bända loss honom ur famnen på henne om man vill ha tillbaka honom hihiihhi.....



Camilla och Nouchi under momentet Linförighet

Anna och Lucas värmer sig inne i klubbstugan

Obekräftade rykten säger att Anna ses sitta hemma i soffan och polera på sin fina pokal.... =)



Grattis allihop, ni var skitduktiga!


Stort grattis oxå till Stefan Pettersson och Brinies Gonzales (Gonzo) som gjorde ett kanonresultat och knep klassvinsten med 179 poäng!

3 kommentarer:

Anna o Pelle sa...

Gnugga, gnugga, gnugga... Vaddå, näe, va? Jag sitter int´ å polerar... Vissel, vissel, vissel...

Pamela sa...

kul att du kom o kollade! Vi får helt enkelt kämpa vidare, men det vi väl fick poäng på fick vi bra! Jag e nöjd nu i efterhand när jag smält allt o funderat o tänkt!
Haha, jaa nu har jag kommit över min rädlsa för lille Lucas, nu e det bara skoj =)
Kram!!

Camilla sa...

Tack så mycket, och tack för att du kom och tittade! Jag kom ihåg ditt tips med apportbocken, jag tror att det var det som gjorde att hon faktsikt höll kvar den under hela momentet även om hon trampade runt lite och tuggade på den ;)Kram!:)