söndag 20 december 2009

SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!!

Så här såg det ut imorse när jag skulle ut med hundarna.... Det har snöat i flera dagar, nästan oavbrutet. Helt underbart!

Jag är så lycklig (saknar ju snön som tusan varje vinter...) att jag rusar runt och gladeligen skottar till både oss själva och grannarna =)


Så här ser vår lilla tomtplätt ut när jag skottat. Fast man måste skotta sisådär varannan timme för att underhålla det någorlunda =)


Vår gata åt vänster....



Snö så långt ögat når...


Åsas bil...... FÖRE


Åsas bil EFTER


Antes mamma Bärbel är på besök över jul och imorse gick vi en promenad i snöyran


Lucas fick en pulka i förskotts-julklapp =)
Cookie kollar så att det inte går för fort....


Vår egen lilla snögubbe =)
De har lovat, de däringa meterologerna, att snön ska få ligga kvar över jul. Det är nog bäst, annars kommer jag att stämma någon!
Ikväll ska jag iväg och jobba, får se om det går att få loss bilen som är en aning insnöad....eller om jag får gå, jag har ju faktiskt gångavstånd.
Ho ho ho!!!











7 kommentarer:

Maria sa...

Oj ni har ju mycket mer snö än vad vi har :)

Britt sa...

Hej o hå, så kul ni har, skicka lite snö till oss också. Hinner ni göra en snögubbe av all snö på tomten?

Pamela sa...

Vi e så glada att det e snö! Massa hundbus o promenader blir det!! HÄRLIGT!! Du vet vägen till Vingestad ;) bara komma o skotta när du vill!! Kram

Malin sa...

Jösses vad snö, så härligt!! Hoppas den får stanna kvar nu!

Eva sa...

Visst är det härligt med snö! Lille Lucas snögubbe... så go' i sin pulka... Förresten, om du har så'n passion för snöskottning - välkommen till Ronneby, vi har bortåt 3 - 4 decimeter nu..
Å hundarna är fullkomligt galna!
Kram & God Jul på er!

Unknown sa...

Här skickas ingen snö någonstans! Vi vill behålla vad vi kan härnere!!! Vi har ju det så sällan...
Vad snäll du är som skottar åt grannarna?! Du vet att tomten ser allt!

elle sa...

Äntligen har det kommit snö här oxå, jättemycket dessutom... Kom o skotta hos oss också, om du vill?! Kramis!