söndag 6 december 2009

Söndagsmys

Idag var det från början tänkt att Lucas skulle vara hos min vän Åsa och hennes familj medans jag och hundarna åkte norrut mot Blekinge för att medverka på Rave On´s kennelträff.
Lucas har ju varit febrig i några dagar men igår var han feberfri så det såg ljust ut. Så imorse ringde klockan tidigt och jag rastade hundar, gjorde matsäck och packade bilen med diverse kläder och hundattiraljer. Sen vaknade Lucas. För säkerhets skull tog jag tempen innan jag skulle gå över med honom till Åsa och jojo, han hade feber igen! Kände det på mig =)
Så det blev till att hämta in matsäcken från bilen och fika den till frukost och ringa Eva (kennelmatte) för att tala om att vi inte kommer idag. Trist att vi inte kunde åka iväg men med tanke på att orsaken var en krasslig Lucas så kändes det inte alls jobbigt att stanna hemma, jag vill såklart i första hand se till att lillen har det bra.
Vi roade oss med att leka och mysa i soffan istället


Inte så pigg liten kille


Molly råkade halka upp i soffan och här blir hon klappad av Lucas (svart hund i svart soffa gör sig inte på bild....)


Molly får kraaaaaaaam......


Tomteparet i fönstret blev undersökta


Cookie roade sig med att apportera Lucas leksaker, här en traktor =)



4 kommentarer:

Jenny sa...

Hej! Så mysigt att Lucas gosar med Molly... även om man inte ser molly på bilden ; )

Kram på er, och krya på dig Lucas!

Unknown sa...

Vad tråkigt att det inte blev något Blekinge av! Men, det kommer väl fler gånger...
Tur att Lucas är snäll mot Molly, annars hade jag kommit och hämtat henne ;).
Ha det gott!

Britt sa...

Hej
Jag skulle vilja vara Molly!
Lycko henne.
Hälsar ett räkneverk

Eva o Karru sa...

Inte så lätt att kommentera när det inte finns någon länk...
Åtminstone hittade inte jag någon och under tiden som jag klickade och letade, så såg jag hur räknaren snurrade....
Hoppas din lille prins mår bättre.
Och att vi ses på lördag! Jag är dock inte alldeles säker på om jag själv kommer. Känns liiite nära jul och det är myyycket, som ska göras. Jag har i alla fall "säkrat" lite spårpinnar till dig. Ha det bra.
Eva