söndag 13 december 2009

Veckan som gått....

Jaha ja, då var Lucia över för denna gång. Å inte ett endaste litet Luciatåg har vi sett....
Lucas har kommit in i sina gamla vanor igen, dvs sova länge =) och det medförde såklart att vi inte alls var uppe i tid imorse för att se Lucia på tv. Däremot blev vi bjudna till Fredrik och Anna på hembakade pepparkakor och lussebullar med tillhörande glögg samt julmust =). Mycket trevligt att få ge sig iväg på en liten utflykt till Västra hamnen. Det märks att Lucas inte är så van att träffa människor han inte känner....tårarna tog överhanden vid mer än ett tillfälle under tiden vi hälsade på hos F och A. Det var allra säkrast att hålla sig nära mamma även om Fredrik vid några tillfällen lyckades få Lucas att tycka att det var ganska okej att bli buren av honom för att titta runt på olika saker.
Som ni ser på bilden ovan har vi fått en grind monterad vid trappan så att Lucas inte kan klättra upp för att sedan ramla ner.... Det är min alldeles egna Handy-Man Rickard som varit i farten igen! Han kan inte bara laga bilar, han kan även borra upp barn-grindar =) Bra att öva inför den kommande titeln "morfar" =).

Det man kan roa sig med en helt vanlig vardag är att klättra fram och tillbaka i soffan....fram och tillbaka...fram och tillbaka...fram och tillbaka...fram och tillbaka.....

....tills man inte orkar mer.....


Då är det dags att gömma sig bakom duschdraperiet....


Eller leka med schampo och tvålflaskor


Cookie försöker ha koll på vad Lucas pysslar med men ibland lyckas han trötta ut henne =)
Mitt förra inlägg ang kommentarer hade blivit mycket bättre om jag inte lyckats trolla bort själva kommentarsfältet....clever......men nu ska det vara med igen!
Veckan som kommer ska vi roa oss med att julstäda, borsta Cookie (som börjar byta till vuxenpäls vilket medför att hon är väldigt tovig så det gäller att hålla efter innan det helt trasslat ihop sig...), handla julklappar och annat skoj. JO! Nu ikväll när jag var ut med hundarna SNÖADE DET UTE! Jippeeee! Om jag har riktig tur vaknar jag till en vit vecka (hahhaaha hur lät det då??)
Over and out.





5 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, jag läser ju bloggen men det är ju ingen hemlis direkt...
Visst är det skönt att det blivit kallare!!! Jippi!!!

Pamela sa...

Jag läser också bloggen! Men svårt som sagt o kommentera när du tagit bort kammenterfältet ;) Stackars Cookie, kan int evara lätt att hålla koll på Lucas, förstår hon e trött :) Kram

Jenny sa...

Hahaaha skrattade så gott åt att man inte kunde lämna kommentarer!! Söta bilder på Lucas!!

Kram

Anonym sa...

Ja ni tre är nog mina trognaste läsare och kommentatorer =)
Att ni läser VET jag, även om ni inte lämnar avtryck VARJE gång =).
Men vilka är alla de andra?? Är inte ni nyfikna vem som läser era bloggar?
Kram Linda!

Eva o Karru sa...

Tittar in lite då och då och orsakade en massa markeringar på ditt räkneverk när jag försökte hitta någonstans att kommentera. Till slut skrev jag några rader under det äldsta inlägget men det har du kanske inte läst...
Vi får väl se om vi ses till helgen. Må gott och krama om både din lilla goa unge och din lika goa håriga guldklimp
Kramar
Eva