söndag 4 april 2010

Liten uppdatering

Vad har hänt sen sist? kan man undra. Här kommer en liten sammanfattning:

Cookie har varit på sin första utställning som junior och det blev Malmö Internationella i mars vilket resulterade i en 1:a med HP samt mycket fin kritik. Hon uppförde sig fint i ringen och jag var nöjd!
Cookies lydnadsträning har legat i ide under vintern men jag satsar på att komma igång ordenligt nu under våren! Spårningen ska vi oxå ta tag i på nytt.

Jag jobbar ungefär två dagar i veckan men letar nytt jobb eftersom arbetstiderna inte riktigt fungerar nu när vi har Lucas. Att jobba till midnatt funkar liksom inte när Ante är i väg och jobbar. Har varit på två intervjuer men gick bet. Söker vidare och har om inte annat planer på att börja plugga till hösten. Vi får se vad det blir.

Jag har varit upp till Luleå en sväng, släpade med mig grannen och hennes äldsta tös. Vi levde loppan, åt gott, njöt av snön och kylan, gjorde utflykter, gick på isen, pimplade och umgicks med vänner och familj. Nice!

Har bokat en resa till STHLM i maj med mina gamla tjejkompisar från Luleå, ska bli sjukt skoj!

Ska iväg till Tyskland på bröllop, har äntligen hittat skor och klänning att ha på mig, nu fattas bara en fin kofta samt väska.

Borde verkligen boka tid hos tandläkaren.....har inte varit dit på tre år.

Måste boka tid hos optikern, behöver progressiva glas (på ålderns höst....) samt nya linser såklart.

Har ständiga städ-och rensningsprojekt på gång i hushållet men det känns inte som om jag kommer någon vart.....neverendning story.

Jo! Cookie ska rönta sina höfter och armbågar, vi väntar med spänning och håller tummar och tassar att det blir bra resultat!
Om två veckor är det dax för Cookies MH och det ska oxå bli enormt intressant och skoj! I samband med detta blir det även en liten kennelträff.

Nu ska jag sluta blogga för idag. Har fjäskat till mig en ny kamera (en mindre) av Ante så snart blir det nog mycket bloggande med fina bilder!

Gonatt!

1 kommentar:

Jenny sa...

Hej!!!
Vilken rolig (knäpp) uppdatering, speciellt det där med tandläkaren och optikern i mitten hahaha. Fina bilder från konfirmationen. Jag har varit i Norrland på semester precis, förstår varför du gillar det! att köra skoter var coolt!!! det ligger lite semesterbilder i bloggen!

Lycka till med jobbsökandet, ps vad skall du ev läsa för nått??

KRAM Jenny