söndag 3 maj 2009

Gaddar på G

Här är bildbeviset! Gaddar på G. Lucas har fått två små risgryn i underkäken. Humöret har sviktat emellanåt, det kliar å spänner i munnen på lillkillen. Men för det mesta är han som vanligt en glad liten skit =). Nu var det längesedan jag uppdaterade, vi har haft fullt upp här hemma. Ante har varit hemma en vecka och det är mycket som ska fixas. Ta fram utemöbler, klippa gräs, klippa häck, rensa ogräs, städa inomhus och ta hand om barn och hundar. Sen måste man ju hinna med att umgås lite med vänner oxå. Vi har grillat nästan varje dag, det har verkligen varit kanonväder! 15-23 grader varmt och strålande sol i flera veckor. Det gör inget att det snart blir sämre väder för jag har en massa saker som behövs fixas inomhus. Vi har mest hållt oss ute nu i det fina vädret och jag har blivit jättebrun på armar och ansikte, resten har en nätt nyans av finaste vintervitt.....snyggt värre...hrm....
Vi har varit på valpkurs för andra gången, det gick MYCKET bättre denna gång! Lucas var hemma med pappa och jag och Cookie fick all tid för oss själva. Avslappningsövningen gick kalas, Cookie låg och sov med huvudet på mina fötter. Vi fick i läxa att öva på att vänta när man ska in och ut genom grind/bur i bilen, "ligg", inkallning och lite promenadregler som verligen är kanon om man inte vill ha en hund som drar i kopplet. Cookie är jätteduktig när bara hon och jag är ute och går, då går hon fint på vänster sida och tar kontakt nästan hela tiden. När Molly är med är det mycket roligare att hålla koll på vad hon gör. Häromdagen gick vi in till byn, bara jag och Cookie, och hon var såå duktig! Vi gick till fontänen på torget och DEN var skoj! Synd jag inte hade kameran med mig. Ikväll är det dags för valpkurs igen så om någon timme ska vi susa iväg. Just nu ligger Lucas och sover så då passade jag på att ta mig lite datatid. I tisdags fick vi äran att vara hundvakt till Pelle, Annas fina labrador. Han uppförde sig bra när han väl kom hit men strax innan hade han tagit sig ett lerbad i ett dike så Anna fick börja med att duscha honom när de kom hit =). LABRADOR, kallas det. Igår var vi på middag hos Micke och Cia, vi grillade grillspett och det var såååååååå gott! Finns inget godare än att grilla juh. Valborg firade vi här hemma med grillkväll tillsammas med grannarna. Vi e inga partyprinsar och prinsessor direkt för kl 22 låg vi och sov =). Nu ska jag se om jag hinner vila en kvart innan Lucas vaknar igen.

Cookie tycker det e varmt ute och svalkar sig i vattenkranen
Såååå gott!

Kan ju nästan sitta i soffan

Liten rackarunge

Lucas och grannens tös Emilia övar på att stå på soffan

Bus på G....

Inga hundar i soffan.....hmm.....det e så lätt att man glömmer bort sig och "råkar" mysa till det lite.....

3 kommentarer:

Anna o Pelle sa...

Gud vad du har fått färg i ansiktet! Mallorca bränna!!! Grattis till Lucas och hans nya gaddar, jättefin risgryn! Kanske ska köpa en tuggring till honom? ;)
Hoppas att ni har det bra, själv håller jag på att bli dunderförkyld och Pelle hoppar på tre ben (skit). Ha det gott, kramen!

Pamela sa...

vaa? Får man inte vara i soffan?? =P
Så stor Lucas börjar bli nu ju!! :D
hihi joo tofflorna ska av!! Jag ska ge henne en helrenovering veckan innan m allt vad det innebär. SPA! :D Fast dock tycker inte hon det e så skönt som jag tycker det e skoj! Kram!

Jenny sa...

Hej!!!
Fina bilder. Vad gulliga ungarna är! Avslutningen är på måndag kl 19:00, tråkigt att det är sista gången! Kul om du kommer : )
Kram