onsdag 8 april 2009

Mollystatus

Hittade en bild på Molly från i januari då vi åkte iväg till bokskogen för en promenad.
Idag mår hon som sagt bättre men hon är inte helt kry lillan.....hon går väldigt långsamt och verkar hängig. Hon rusade inte ens fram och hälsade på grannen Anki när hon kom ut på sin uteplats, det brukar Molly ALLTID göra. Glatt skuttar hon iväg i full fart för att få en liten klapp av Anki. Idag bara tittade hon på mig som för att säga: släpp in mig så jag får gå å lägga mig. Men det kan ju vara det lugnande medlet som sitter kvar i kroppen oxå. Fast hon verkar väldigt stel när hon går. Vi får ge det några dagar och se vad som händer.
Annars har vi påskpyntat lite, grannen Åsa var snäll och plockade lite påskris till oss när hon hälsade på hos sina föräldrar ute på landet. Så nu har vi grannt påskris i en kruka. Bild kommer =). Jag har klippt klorna på Cookie idag oxå, det gick jättebra, hon låg först i min famn och sedan lade jag ner henne på golvet och hon nästan sov under tiden, skönt! Hon e en sån cool vovve, en riktig briard =). Vi har precis ätit middag, lax och potatis, gott! Riktig husmanskost är det bästa.
Avantis och Cookies mamma Ruffa har blivit opererad och mår bättre och nu väntar de på provsvaren för att se vad som var felet. Nu ska jag gå ner och koka lite te och slappa i soffan, det känns som om det e fullt ös medvetslös hela tiden här i huset =).

3 kommentarer:

elle sa...

Hej, hoppas tant Molly kryar på sig snart... Glad påsk på er alla! Åker till Vuomajärvi i påsk. Hoppas på fint väder. Skoteråkning o pimpeltävling samt äta, äta o äta...

-mitt hundliv- Petra sa...

Hej mina vänner.
Jädrans elände att Molly inte är piggelin.
Tur att hon börjat bli lite bättre.
Lova att säga till om jag kan göra något för er!
Tänker på er!
Hälsningar från Pålssonligan

Unknown sa...

Hoppas att det ordnar sig till det bästa för Molly. Vi tänker på henne!
Roligt att Cookie är en sån tuff brutta! Hon kanske kan ge Chillie en match när hon växt klart =P...
Ha det så gott och sköt om er! Kramen!