tisdag 7 april 2009

Vi håller tummarna för Molly

Idag har inte varit en rolig dag..... Molly mår inte bra. Imorse var Ante ut med hundarna som vanligt och det var inga problem. Men mitt under promenaden skriker Molly till och får ont. Det här har hänt förut och vi har varit in till veterinären förut och även röntgat henne. Det visade pålagringar på ryggen men det behöver inte vara det som är problemet utan mest troligt är det diskbråck eftersom smärtan kommer så plötsligt och sedan försvinner lika plötsligt. Vid de tidigare tillfällena då hon haft så här har hon mest haft ont då hon rest sig eller lagt sig, det har iallafall gått att gå ut med henne och en eller två dagar senare har hon varit bra igen. Men idag var det mycket värre. Hon bara skrek så fort hon försökte röra på sig och det gick inte ens att gå ut och rasta henne. Vi åkte in till veterinären och hon kände och klämde på Molly. Hon visade på smärta på höger höft men även i ryggen. Jag hade gett henne en Rimadyl hemma på morgonen och nu fick hon ett morfinliknande preparat hos veterinären. Så fick vi åka hem igen och se vad som hände........jag skulle ringa tillbax till vet lite senare. Men tyvärr såg situationen likadan ut som innan, Molly hade lika ont igen. Veterinären Kristina ville då att vi skulle komma in med detsamma så Ante fick åka eftersom jag precis skulle lägga Lucas. När jag lagt Lucas kom grannen Åsa över så jag kunde åka iväg jag oxå. Då hade två veterinärer kännt på henne och hon hade fått en kortisonspruta och även lugnande. Så fick vi åka hem igen för att ringa tillbax lite senare. När vi kom hem var Molly ganska drogad och raglade snabbt in i hallen men sedan bar benen henne inte längre utan hon däckade mitt på golvet. Ante fick lyfta in henne i hennes bädd där hon slocknade. Det gick en timme och jag ringde veterinären igen och meddelade att Molly nu låg och sov lugnt. Det tyckte hon lät bra så vi ska avvakta till imorgon bitti. Jag har fått med mig hem en spruta med lugnande som jag ska ge henne innan vi går och lägger oss. Nu hoppas vi att Molly får en lugn natt och att kortisonsprutan hjälper så att hon mår bättre imorgon. Annars finns det inte mycket annat att göra.....hon är ju ändå tio år lilltösen så hon börjar ju vara lite skruttig i kroppen. Veterinären var jättegullig och sa att hon skulle tänka på oss inatt och att hon verkligen hoppades att Molly skulle må bättre imorgon och hon ville att vi skulle ringa direkt klockan åtta imorgon bitti så att hon får höra hur det gått.
Så inatt ska jag campa med Molly i vardagsrummet, lillan ska givetvis få sällskap av matte på golvet när hon e så sjuk....och så hoppas vi och håller alla tummar och tassar att Molly mår mycket bättre imorgon. Jag kommer att uppdatera bloggen vid första bästa tillfälle.






5 kommentarer:

Jenny sa...

Usch, det var verkligen tråkigt att höra Linda!!! Fast man vet att vännen åldras precis som vi så är det svårt att acceptera. Det är så hemskt när dom skriker... det gjorde min Ruffe också. Han hade ju nått problem med magen på gamla dagar. Jag tänker också på er och vi hoppas innerligt att behandlingen skall ha god effekt. Stora kramar från alla oss!

Pamela sa...

Nej så tråkigt :( Stackars lilla Molly =( Hoppas hon får en lugn natt o jag ska tänka på henne/er :) Du får hålla oss uppdaterad när du har tid o behöver ni hjälp m nåt så bara ring!! Kramar!

Britt sa...

Fy vad jobbigt med värk och elände. Hoppas att det har gått över till i morgon bitti. Tänker på Molly polly och er andra.

Malin sa...

Älskade vän!! Tänker på er och skickar mina varmaste kramar!!

Unknown sa...

Usch då! Stackars Molly! Hoppas att hon har fått sova smärtfri inatt och att det reder upp sig. Vi vill ju ha kvar knävecks-värmaren ett tag till! Kristina är bra veterinär tycker Pelle(hon brukar ge honom godis).
Ring om ni behöver hjälp med något! Många tankar och kramar till er alla!