tisdag 14 april 2009

Påsken e slut

Så var påsken över för i år. Jag gillar påsken, den e så mysig. Dessutom betyder det att sommaren är i antågande =). Å det gillar vi! Emma var hos oss några dagar under påsklovet och vi åkte bla till Vellingeblomman medans Pamela var snäll och var hundvakt, tack Pamela! Jag köpte lite blommor och blomkrukor att plantera på uteplatsen, det blev fint men jag har glömt att fota....måste nog skynda mig för Cookie är och provsmakar på dem med jämna mellanrum....dessutom tror jag någon har skvallrat för henne att om man gräver nog djupt kommer man till Kina....för hon har börjat på en fin liten grop i gräsmattan......aja baja.....

Inneblommorna blev oxå omplanterade med ny jord

Ante är färdig med vintersäsongen uppe i norr och har nu varit hemma i drygt tre veckor, det var inte dumt alls! Lucas passade på att mysa med pappa så fort han fick tillfälle

Mammas lilla prins får tusen pussar om dagen, vare sig han vill eller inte.....


Molly funderar varför Lucas har tagit av sig sin strumpa


Även om man e tandlös kan man vara glad!


Vi har haft kanonväder hela påsken, 15-16 grader i skuggen och strålande sol



Ibland måste man vila lite, då är det skönt att få sällskap av nallen i vagnen


Prins Lucas med Drottningen av Fleece =)


Spillevink


Lucas fick besök av Emilia i sin vagn och ser rätt nöjd ut


Det tar på krafterna att vara ute så mycket om dagarna


Då kan det vara skönt att gå in och vila på sin filt med trossen som kudde


Varför får jag inte tugga på påskpyntet, gräva i gräsmattan eller tugga på blommorna.....orättvist......

4 kommentarer:

Pamela sa...

Så fina bilder! Klockren bild den understa!! Stackars Coockie som inte får göra något skoj alls! Hur blir det på torsdag behöver du valppassning då m när du e på gympa?? Stod nåt om det i min kalender! Kram!

Anna o Pelle sa...

Vilken härlig påsk ni har haft! Håller med, påsken är skön: man är ledig plus att sommaren är på gång. Har dock tagit första fästingen igårkväll på Pelle, uärrrk!
Hur reagerade Cookie på vaccinationen?
Curry hälsar att man visst kan gräva i gräsmattan, man ska göra det när ingen ser... hehehehe!

Pamela sa...

Jo jag kan passa henne, men det varade väl 1 timme? Så jag kan vara hemma till 11.45 för då kommer en kompis till mig. Men innan dess kan jag!! :D Kram

Pamela sa...

Vi väntar spänt på en utförligare inlägg om din valpkurs!! Kraam!