söndag 13 september 2009

Fotografering

Idag har jag haft roligt! Min vän Åsa frågade mig för någon vecka sedan om jag ville hänga med henne för att vi skulle bli stylade och fotograferade hos riktiga proffs. Så idag var det dags =)
Vi tog med oss lite ombyten och hämtade upp Åsas syrra på vägen dit. Lucas fick hänga med han oxå eftersom Ante jobbar. Efter viss mödosam fickparkering knatade vi in på Chokladfabriken inne i Malmö. Först blev vi sminkade och fixade i håret av ett par jättetrevliga tjejer. Sedan var det dags för fotografering. Ingen av oss är ju vidare van att posera som fotomodeller *skrattar* men med fotografernas hjälp var det faktiskt inte så svårt som jag trodde och inte alls så pinsamt som jag trodde det skulle kännas.
Det blev ungefär 60 bilder i slutändan och sedan skulle vi välja vilka bilder vi ville ha.....jag bestämde mig för att köpa 20 stycken, jag tänkte som så att detta är något man gör kanske bara en gång i livet så då kan det faktiskt få kosta lite. Åsa och Hanna köpte oxå 20 bilder var. Med tanke på att jag aldrig gjort något sånt här kan man räkna så att man slår ut kostnaden på 33 år (min ålder) och sedan på 365 dagar per år. Då blir kostnaden faktiskt inte mer än 18 öre per dag!!! Hur billigt är inte det???





Lucas var jätteduktig, hela kalaset tog ändå 3,5 timmar och det var inte direkt barnvänlig miljö så jag kunde inte släppa lös honom att krypa omkring på golvet..... Åsa och Hanna var jättegulliga och hjälpte till att roa honom med diverse fantasirika metoder och det gick strålande! Men så har jag ju en fantastisk snäll bebis (ja, han får kallas bebis tills han fyller ett år och det är minst en vecka dit....), jag undrar bara när han ska börja visa lite humör.....förhoppningsvis förblir han en snäll liten gosse 0)






7 kommentarer:

Protocatcher sa...

Men hallå...har jag inte världens snyggaste sambo.....kanon snygga bilder på en fantastisk tjej. Så stolt över att få vara ihop med dig. Puss min älskling.

Karin L sa...

Wow, vilken snygging. Lucas alltså...! Nä, men vilka fina bilder.

Unknown sa...

Det blev ju kanonbra! Som att det kunde bli annat... Kul att Lucas kunde vara med på några också!

elle sa...

Snyggt! Vad kul att göra någor sådant! Sedan jag blev mamma fotas mest barnen, det är sällan jag syns på bild... Barnen kommer inte att veta hur jag såg ut, allra helst när man fått göra sig fin..!

Pamela sa...

Så himla fina bilder! :D 18 öre, det var inte mycket ;) Kul o se Lucas på några m! :D

Jeanett sa...

Kjempe flotte bilder Linda:) Takk så mye for hilsen i min gjestebok. Stor klem

Britt sa...

Se där, snyggt, en bra grund med styling gör underverk!
Kul att få tips på vad man kan göra lite annorlunda.