tisdag 22 september 2009

Lite bloggande

En gammal bild på mig och Avanti när vi spårar i Ronneby



Lite bloggande hinner jag innan jag ska baka scones. Min röst börjar så sakta komma tillbaka....om jag försöker säga en hel mening så blir det ljud på ungefär ett ord. Det tar sig =).

I lördags var jag för första gången på spårträning med gänget från Lunds BK. Jag gick ju valpkurs där i våras eftersom Svedala inte hade någon just då. Jag är ju medlem i Svedala oxå och det är där jag gått med Avanti. Svedala har tyvärr ont om spårmark men jag hade turen att få vara med i min valpkursinstruktörs grupp (Lund) som tränar på lördagar. Hänger ni med?

Det har redan varit några träffar men jag har varit på hundutställning och så har Lucas varit sjuk så vi har missat några gånger men NU kom vi äntligen iväg.

Vi delade upp oss i mindre grupper och jag, Ola och Gudrun spårade tillsammans. Eller....det var väl mest hundarna som spårade =). Ola och Gudrun är verkligen trevliga, ja det verkar de vara allihop faktiskt. Extra skoj är att Eva som har briarden Karru oxå går i samma spårgrupp. När Avanti var en liten skit var vi och tittade på lydnadstävling där Eva skulle vara med och såklart började vi prata eftersom vi har briard bägge två.

Cookie har inte spårat så mycket och därför lade vi tre korta raka spår till henne med retning, dvs Ola och Gudrun visade Cookie att de hade en burk med korv så att hon blev intresserad och sedan gick de iväg...snopet....Cookie fick se de försvinna (en åt gången såklart) och så väntade vi kanske fem minuter innan jag gick med henne. Det gick jättebra! Verkligen framsteg tycker jag =). Hon spårade inte klockrent men hon spårade iallafall! Tog sig fram till godisburken som de lagt ner i spåret. Så roligt! Ska bli spännande att se hur det går på lördag då det är dags igen.

Jag gick även med när Gudrun och Ola gick med sina hundar och ÅJ! där går det undan....man får springa efter dem! Kondition får man på köpet, upp och ner över stock och sten =).

I söndags var det dags för utställning i Lund, på brukshundklubben. Vi var ensam i valpklassen så i konkurrens med oss själva knep vi BIR rosetten och ett HP =). Men i finalen åkte vi ut denna gång. Vädret var kanon men under dagens lopp kände jag att min förkylning och röst blev allt sämre....när jag åkte hem hade jag tappat rösten helt....jag är sällan förkyld men när jag blir det så får jag alltid hosta och stämbanden blir mer eller mindre drabbade. Denna gång MER. Nåja, det är på väg tillbax iallafall =).

Idag har vi varit och köpt lite vinterkläder till Lucas, en overall och ett underställ och långärmade bodys.

Nu ska jag baka, ha en trevlig kväll!

5 kommentarer:

Camilla sa...

Hej! Grattis till lille Lucus i efterskott! Känns som det bara var några månader sedan jag följade med Pamela till klubben för första gången och träffade dig och lillen där. Då var han bara några månader gammal och nu är han redan 1 år... tänk vad tiden går fort :) Ja Arriesjön kan jag verkligen rekommendera. Vattnet är klart och fint, och både hundägare och barnfamiljer brukar bada där på sommaren :) Nu är det för kallt för de sistnämnda, men Nouchi har inget emot att bada där ett tag till :)

Camilla sa...

Oj det blev visst lite tokigt. LUCAS ska det stå såklart och inget annat :)

Unknown sa...

Hahaha, jag badar aldrig mer i Arriesjön, inte efter jag fick en igel på mig... ÖRK! Men annars är där fint!
Vad spännande att det går så bra med spårningen! Men då lägger allltså inte du spåret utan de andra två?

Pamela sa...

haha joo dte var det jag tänkte på när jag skrev att jag var SERIÖS!
Jag har länge velat åka nånstans o länge velat till London så hade det varit skoj o komma här ifrån några dagar o bara ha skoj! Jag ska/vill gå på en musikal, turista runt o kolla i London o lyssna på britiska o ha skoj! Men alltså nu har jag kollat på billiga hotell eftersom vi inte hade så mycket pengar, men det går väl o kasnke hitta nåt litet finare om så önskas. Sen å andra sidan hade jag inte planer att vara på hotellet mycket =P
hotellet: http://www.supersavertravel.se/hotellinformation?supplierHotelId=7_140321
Hotellets karta: http://travel.ian.com/hotel/maps/140321?cid=218717
Olika prisföslag m hotell: http://www.supersavertravel.se/valj-ditt-flyg-och-hotell
Kram

Eva sa...

Hej!
Kan avslöja, att jag ska bli fadder åt er i spårgruppen! Stackars er! För jag kan inte spåra! Det är Karru, som gör jobbet. Jag bara hänger efter i linan. Men det ska nog gå bra. Kan ge dig lite tips i hur man håller fast.
Skämt åsido: Det ska bli jätteskoj och kommer säkert, att gå som en dans. Och förhoppningsvis kan du ha lite nytta av mina erfarenheter och tankar.
Ses imorgon
Kramar Eva