lördag 12 september 2009

Molly

Den här bilden på Molly skulle med i förra bildserien men den smet undan......Molly vilar under köksbordet medans Lucas och Cookie röjer bland leksaker och grytlock....
Idag skulle egentligen Cookie ställas ut i Sofiero Slottspark utanför Helsingborg. Igår kväll stod hon på trimbordet och blev polerad. Väskan packad och allt redo för att köra iväg kl 7 för att hämta upp Pamela som skulle följa med som kombinerad barn/hundflicka =).
Men kl 21 igår kväll vaknade Lucas och gnydde å gnällde så till slut fick jag ta upp honom. Han verkade inte alls som han brukar, ibland har han kanske drömt nåt och vaknat, men nu var det nåt annorlunda. Jag försökte trösta men han bara gnydde vidare i min famn....började fundera på om han hade ont i magen eller så......jodå, hips vips så kom det en massa kräk....så i natt har jag roat mig med att sova på en madrass i Lucas rum varvat med att byta pyjamas, sängkläder och handdukar om vartannat......
Stackaren somnade och kräktes i omgångar fram till kl 3, då äntligen somnade han ordenligt. Vi vaknade kl 7 och åt frukost men somnade om efter hundpromenaden. Nu mår han mycket bättre, har ätit som en häst idag =). Men nån utställning blev det inte, går ju inte att släpa iväg en stackars unge som varit vaken å mått dåligt hela natten.
Nästa helg är det utställning i Lund och då är Ante hemma så då får Lucas leka med pappa istället =)
Nu ska jag göra fika och se på "Här är ditt liv"

2 kommentarer:

PAmela sa...

Gamla damen :) Så söt hon är! Jättekul att du med henne till skogen! :)

Unknown sa...

Ja, vi gillar när Molly är med! Lill-tanten... Nästa gång kanske inte både Pamela och jag går och tjuvmatar henne med korv...hahahahaha!