söndag 30 augusti 2009

Grattis!

Idag får vi klämma i med ett stort GRATTIS! till Malin och Pamela som tog sitt tredje 1:a pris i lydnadsklass 1 och därmed fick titeln LPI på sina hundar =). Kanonbra jobbat, dessutom bägge två på prispallen, nr 1 och nr 2!!! Suuuuper! Grattis oxå till Camilla och Pamela igen för fint resultat i rallylydnadstävlingen igår. Idel framgångar! Längtar väldigt tills det är dags för mig och Cookie att tävla men det där med november känns inte riktigt aktuellt hahhahha...... Vi får väl se när vi är mogna, just nu känner vi lugnet =).
Passar på att tacka för alla tips om min bil oxå, än är det inte löst men vi får väl se om det blir nån ordning på skiten snart.
Ikväll har jag borstat Cookie, igår blev hon duschad och shamponerad. På fredag åker vi nämligen iväg norröver till Vårgårda (nordöst om Göteborg) för att ställa ut Cookie på rasspecialen (dvs bara briarder på den utställningen). Det blir även kennelträff i samma veva eftersom så många hundar från Kennel Rave On (www.raveonbriards.se) ska dit. Ska bli så skoj! Cookie får konkurrens av åtta tikvalpar och 8 hanvalpar.....DET ska bli spännande!
Skoj även att Pamela och Kimba ska följa med oss, de ska nämligen tävla i lydnaden på söndag =). Ingen utställning för dem eftersom Kimba är nerklippt. Å min bästa Ante har fixat så att vi får låna en VW-buss av hans vän Frank som vi kan ha så att vi ryms alla människor, bebisar och hundar med packning =).
Nu ska jag fika en smula och sedan är det sängen för jag skulle tro att mina kära byggjobbare börjar banka här ute klockan sju.......de tar ingen hänsyn till mammalediga sömntutor.....

2 kommentarer:

Unknown sa...

Roligt när det går bra för kompisar, man blir så inspirerad! Du o kakan kan ju börja lite lättsamt med träningstävlingar, så kan du ju belöna hejvilt på appellplanen. Ser också framemot när ni börjar tävla! =)

Pamela sa...

Tack tack :) Ja shit så många anmälningar det var till BiV :D Ska bli såå skoj! :D:D En hel helg m BARA briarder. SÅ underbart! Ska bli skoj o följa er från början av er tävlingskarriär :D Kram