lördag 8 augusti 2009

Tiden rusar iväg

Åj åj vad tiden går fort..... Lucas fyller snart 1 år. Helt sanslöst! Vart tar tiden vägen?? Det var ju alldeles nyss han var ett litet knyte som bara låg som en liten rotselleri och dregglade...... Det är exakt ett år sedan jag slutade jobba. Känns som om det var någon månad sen bara. Idag har Lucas lärt sig krypa! Han har varit på god väg länge men mest släpat sig fram, visserligen med god hastighet men inte riktigt uppe på knäna. Men idag lossnade det =). Å dessutom hittade jag honom ståendes vid vår Ikea-pall, han har oxå lärt sig att ställa sig upp med stöd av lite möbler! Stora killen =). När jag hade lagt honom för kvällen och ljudet av spelmobilen tystnat gick det en liten stund men så började den plinga igen?? Jojo, när jag kommer in i rummet för att se hur det kan vara möjligt så står han i sängen å rycker i mobilen för fulla muggar =). Bara att plocka ner.
Han har plötsligt fått en egen stark vilja oxå. Vill han inte ha mat åker den i golvet. Vill han inte ha vatten så knuffar han undan flaskan när man håller den åt honom. Lillkillen börjar bli stor, snart springer han nog ifrån mig. Bäst jag börjar lära Cookie valla =).
Nu ska jag ta mig en lugn kväll i soffan med lite cheezeballs för imorgon är en ny dag med en underbar liten Lucas.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så fin bild på er två... Hahaha, roligt att lära Cookie valla in Lucas, det vill jag se!
Kramen till er!

Malin sa...

Så mysigt...

Malin