tisdag 25 augusti 2009

Nya bilen!



Äntligen har jag hittat en ny bil som passar perfekt =). Ja, det blev en Octavia IGEN. Jag tror det är min 5:e Skoda Octavia i ordningen =). Men skoda är bäst. Lastutrymmet är STORT. Mycket större än tex audi och passat. Dessutom krånglar de i princip aldrig. Både jag och Ante kör skoda och är såå nöjda. När jag sålde diesel-octavian i våras var tanken först att jag skulle köpa en Citroen Berlingo för att fälla sätena i den och ha både barnvagn och hundbur i den. Så vi var och tittade lite på några "berror" men efter nogrannt övervägande kom vi än en gång fram till att octavian är bäst. Vi har ju även en hundbur som är måttanpassad för just octavian. Dessutom har vi köpt en "paraply-barnvagn" som ju ryms i baksätet när jag ska iväg med både hundar och barn. Så var det problemet löst!

Nu längtar jag tills på fredag då jag ska fixa iordning bilen och göra den hundvänlig samt proppa in alla mina hundtränarprylar i den =). Babysimmet i Trelle och spårträning i Lund och lydnadsträning i Svedala startar nästa vecka så då måste jag ju ha en bil! Så det var i sista minuten vi hittade rätt =). Får passa på att tacka Åsa och Peter som lånat ut sin bil de få gånger jag faktiskt behövt en bil då jag varit utan. De har en exakt likadan som jag nu ska köpa, bara en annan färg, så jag har ju inte behövt ha abstinens direkt hahahah....... Å när Ante varit hemma har jag ju kört med hans Skoda Scout =).
Igår var vi och tittade på en annan skoda. Hittade en annons på blocket och Ante ringde dit för att höra mer. Det var en man som svarade och Ante frågade såklart om den hade några repor, buckor och andra skavanker. Neeeeej då, den var sååå fin så, sa mannen. Fint, sa vi, då kommer vi och tittar. Slängde in hundar å unge i bilen och tutade iväg mot Skillinge, som ligger strax utanför Simrisham, en sträcka på 8 mil enkel väg.........när vi kom fram visade det sig att bilen var ENORMT repig och hade en stor buckla i huven....dessutom var den allmänt skitig, hunden hans åkte i baksätet och golfklubborna fick ligga i lastutrymmet.... Den hade bara gått fyratusen mil drygt men det kunde man inte tro när man tittade på den. Vi gick runt och tittade på den och Ante påpekade vänligt att den var ju lite repig och se vilken buckla du har i huven....... Men gubbskrället var i total förnekelse....nej nej, det var minsann inget fel på hans bil och nån buckla kunde han då rakt inte se. Jag lovar, Stevie Wonder hade sett den bucklan...... Så det var bara att strunta i den bilen och åka hem igen. Så där hade vi tre timmar och 16 mil i onödan.....jag var skitarg på gubben när vi åkte hem och ångrar att jag inte sa till honom att inte luras på telefon och få oss att åka så långt för ingenting! Det är ju bättre att man då säger att den har repor och en buckla så är man ju inställd på det och inte tror att den är sååååå fin.
Men det är iallafall skönt att dagens bil var så fin =). Den hade gått dubbelt så långt och vi hittade en endaste liten repa på ca 1 cm. Välvårdad var namnet!
Nä, nu ska jag gå å tvätta mina fötter, jag klippte nämligen gräset på baksidan och jag vet inte riktigt hur jag kunde bli så svart under fötterna för jag hade ju tofflor på mig..... Sen ska jag dammsuga och plocka undan lite innan jag anfaller soffan. Ante är på vift, det var nåt med bilar..... När han kommer hem ska jag ta ut Cookie på en liten träningsrunda, Ante får gå med Mol sen så hon får lite lugn och ro på sin promenad =)
Wrooom wroooooooom!!!

3 kommentarer:

Pamela sa...

ojojoj så tjusig!! :D Vilken läcker färg! :D Ska bli skoj o se den på torsdag! :D Längtar som en gnu tills BiV :D Kraam!

Unknown sa...

Snygga bilen! Så roligt att du/ni fick tag på en till slut. Nu får du se till att köra den också så batteriet inte står och laddar ur... =P.
Klart vi kan ta en bad dejt! Hur har du det på fredag, på dagen? Eller du joxar med bilen då?
Kramen från Volvo-Anna

Jenny sa...

Hej!
Grattis, jag vet precis hur kul det är med ny fin bil!!! Njuter ju av min nu!!
Kram