onsdag 26 november 2008

Lussebullar

Jag har bakat! Jag är inte mycket för att baka, det är gott att äta men jag är lite lat på att baka. Men min kompis Malin uppe i Luleå har ett sånt kanonrecept på lussebullar som jag fick av henne för något år sedan så varje jul MÅSTE jag bara baka lite lussebullar. I år gjorde jag dessutom två satser för bullarna brukar ha en tendens att ta slut före jul....hrm.... Å under tiden jag bakade mina lussebullar slank det ju ner en och annan bit med deg....rätt mycket faktiskt....det är ju så gott!
Imorse kånkade Ante in tre flyttkartonger med julpynt från förrådet. Så i eftermiddag ska här pyntas! Å rensas oxå. Vi har alldeles för mycket skit. Så om det är någon som är i behov av julpynt så vet ni vart ni ska vända er =)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skicka upp några bullar m posten är du snäll............

Anonym sa...

Vilka fina bullar! Imponerande. Kanske du har en konditori-ådra?

Unknown sa...

JAG KOMMER!!!!
Har haft ett jättesug efter lussebullar sedan i söndags!!!
Kan du inte maila mig det goda receptet? För jag är varken bra på matlagning eller bakning...
Kramen på er alla!

Anonym sa...

Jaha, och så är man nästan 20 mil ifrån de där snygga bullarna.. Kan man få receptet?
Kramisar från Ronneby maffian...

Anonym sa...

Vad kul att mitt recept kommer till användning!! Har själv bakat en omgång men de är snart slut redan...jag har ju enorm karaktär..ha ha..Så blir väl en bakomgång till minst..
Kram