torsdag 20 november 2008

Uppdateringsdax

I torsdags kom min moster Britt och hennes Göran ner från Luleå för att stanna över helgen. De hade med sig mandelpotatis (varför finns det inte att köpa i Skånska livsmedelsbutiker??), älgstek (aaah men så gott!!), och jag hade oxå gett dem en beställning på hästkött. Vet ni hur gott det är med hästkött som pålägg på mackan? Å VARFÖR finns det inte att få tag på här nere? I norr finns det i alla välsorterade charkuterier. Vädret var såklart kass, regn regn regn. Det blev inte till att vara ute mycket men däremot en sväng till Ikea och Bauhaus, goda middagar med tex hemlagad älgskav med mandelpotatismos och skogschampinjoner, tacos och inte fullt så hemmalagad Plankstek från restaurang Svea. Nej, de kan inte laga luncher (smakar noll och ingenting) men deras plankor är fantastiska! Å framför allt var de väl här för att hälsa på Lucas, de är ju i princip mormor och morfar till honom. Trevligt hade vi iallafall, även om jag lider av kronisk trötthet nuförtiden hahah......

Liten Lucas sover sött i Görans knä

I söndags begav vi oss till Svedala brukshundklubb för att se när Anna och Pelle skulle tävla i lydnadsklass I. De var väldigt laddade men ibland går det inte som man tänkt sig.....vädret var hyfsat men PRECIS när de gick ut på platsliggning drog ett oväder förbi med spöregn från vänster till höger, dvs stormbyar.....om det var av den anledningen eller någon annan så blev platsläggningen väldigt rörig, omläggning TRE! gånger och tillslut hade alla hundar nollat det momentet....de reste sig en efter en....det var nästan som ramsan "tio små negerpojkar".
Anna valde att bryta tävlingen där då det är väldigt svårt att få hunden att fokusera igen efter ett sådant rörigt moment. Men skam den som ger sig! Den 14 dec ska hon tävla igen i Trelleborg, mer eller mindre tvingad av mig hihihi....jag har ju ingen hund jag kan tävla med så nu lever jag genom Anna och Pelle istället. Vare sig de vill eller inte =)
Anna och Pelle väntar på att få gå ut på platsliggningen
Emma var hos oss i helgen och Ante fick såklart fram kameran i tid och otid....
Jag är inte mycket för att fika bakelser men mackor och varm O´boy är smaskens!
Extra hipp är jag oxå i mina mjukisbyxor och fleecetröja......de kallade mig "Fleece-tjejen" när jag bodde i Luleå....men allvarligt, finns det något skönare plagg??
Köpte en filt till Molly på Ikea så hon håller värmen nu till vintern. Varmt och gott.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mange säger att det finns "sydsvensk mandelpotatis", det fanns på Kvantum när han jobbade där... Så rimligtvis borde det finnas mandelpotatis någonstans där nere......... Varför det inte odlas i Skåne är en gåta??? Väder/jord mm mm??

Och ja, hästkött (hamburgerkött....) är GOTT!

Unknown sa...

Mandelpotatis finns på city gross i Trelleborg hälsar min kollega! I lösvikt.
Asså, hästkött? Här nere rider man på djuren inte äter man upp dem...
Ja, den 14 smäller det! DÅ ska jag få 160 poäng. Gick faktiskt helt ok igår men jag behöver hjälp med ställandet. Pelle tar 3 steg och jag får banne mig inte rätt på det!!! HJÄLP!!!
Kramen på dig