lördag 29 november 2008

Vinter




Nu är det snart jul. Imorgon är det skyltsöndag. Här finns inte en gnutta snö. Vi hade ju lite grann förra veckan å faktiskt -9 grader! Men i vanlig ordning smälte allt det fina vita bort =(. Min kära sambo körde upp till Luleå igår, en nätt sträcka på 160 mil. Allt i ett svep dessutom, startade kl 08 och var framme kl 01 inatt. Tok! säger jag bara....
Här är några bilder som han tog när han var uppe i Arjeplog på jobb förra vintern. SÅ HÄR ska det se ut! Finns det något vackrare och mysigare? Jag ska upp till Luleå förmodligen första veckan i mars, det är den bästa tiden! Packa fika och gå ut på isen och dricka varm o´boy med mackor och så grilla korv. Det är något jag jämt gjorde på vårvintrarna när jag bodde är uppe, och jag saknar det enormt! Så därför åker jag alltid upp en vecka i mars.
I veckan som kommer ska några hundvänner komma hit på lussefika (tja, alltså....hundvännerna är inte hundar, utan deras mattar. Fast hundarna är oxå välkomna, men de blir utan lussebullar). Jag har ju som bekant bakat =).
Garga (jag kallar Lucas för Gargamel, Ante är inte alltför förtjust i det smeknamnet haha....) har legat och sovit en stund men nu hör jag minsann att han e vaken. Vi ska nog ta en promenad i regnet, hunden måste få sitt oavsett väder.
Ha det gott!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Ser ju underbart ut med riktig vinter, men det kommer du aldrig få så länge du bor kvar i skåne! Sorry vännen!!! Vi kommer såååå gärna på lussefika, vattnas redan i munnen : ) ÄLSKAR lussebullar! Ska vi ta med nått? glögg eller nått annat?

Gargamel... vem är det?

KRAM KRAM/Jenny

Anonym sa...

Shit så veckert det såg ut till o vara =) o jag fattar inte att man orkar köra så långt på en sträcka... men det e väl norrlänningar, tycker ingenting e långt =P
Jag kommer gärna på lussefika! Det ska bli så trevligt. Frågar samma som Jenny, ska vi ta m nåt? :)
Kram!

Anonym sa...

JA! SÅ ska det se ut!!! Det ska bli roligt att träffas på torsdag. Tänkte ta med mig pepparkakor?