söndag 9 november 2008

Åter till Beddinge

Det var kanonväder på lördagen så vi tänkte att vi skulle åka ner till Beddinge och ta en promenad vid havet men när vi kom ner dit så låg dimman tjock och det var inte alls så mysigt som vi tänkt. Vi började med att kika förbi hos Stefan och Pia för att träffa deras nya familjemedlem Zico, en portugisisk vattenhund. Han är 13 veckor gammal och enormt charmig! På den här bilden ovan har han tagit sig friheten att skutta upp i min famn och söt som han är fick han såklart ligga kvar där en stund.

Gonzo (briard) fick tag på Zicos leksak och tog ett ärevarv på tomten

Om jag ställer mig här under busken så kanske de inte ser mig...

Ante lyckades fånga Zico på bild trots att han mest såg ut som en suddig fläck när han rusade förbi.

Efter att vi klappat alla hundarna och fikat gott fika tog vi en promenad längs havet. Vi gick förbi där vi bodde innan och de håller på att bygga om för fullt. Vi träffade oxå på Izabella, Avantis och Mollys hundvakt och vår gamla granne, det var skoj!
Sedan åkte vi hem och åt chinamat till middag. För att jag skulle få sova några timmar i sträck gick jag och la mig kl 20....lajbans en lördag....men det gav resultat, jag fick sova 5 timmar i sträck! Det är säkert fyra veckor sen jag fick sova så länge i ett svep....sedan blev det obligatoriska 2-3 timmars intervall med amning..... Kl 7 lämpade jag över Lucas till Ante och banne mig om jag inte fick sova till 9,30! Vilken dröm! Nog för att jag ändå nu sitter här och gäspar, klockan är 18,30....dessutom somnade Lucas redan kl 16 idag och sover ännu så vi får väl se....han brukar sova ca 6 timmar i sträck när han somnat för natten. Det bästa vore ju om han somnade kl 21-22 och sov 6 timmar, då skulle jag oxå få bra sömn. Men jag kan ju inte gå och lägga mig kl 16 bara för att han somnat då...eller...? Kan man styra om bebisars dygnsrytm...? Jag dagdrömmer om att när jag slutat amma, då ska jag minsann boka hotell inne i Malmö och bara sooooova....Ante ska få ta hand om Lucas och jag ska ligga i en skön hotellsäng och soooooooooova...kanske läsa en bok....och soooova.........

3 kommentarer:

Unknown sa...

Tycker mig ana att du är lite trött, eller??? Hoppas du har det bra annars, här ska det tävlas på lördag men jag hinner nog inte träna, ska lämna in ett arbete i morgon kl. 23.00 och jag har inte ens börjat...
Kramen!

Jenny sa...

Vi kanske skall emigrera till ett land där man bara får sova... tre veckors sovsemester! Jag är (utan bebis) också helt slut... sjuksköterskeutbildningen måste nog kunna likställas med noll tid att vila och sova... i alla fall om du vill ha ett liv utanför skolan! Och det måste man ju ha... annars flippar man ju ut!

Ps, höll på att dö av skratt när jag läste din kommentar om "hudhuset". Haha... skrattar nu, bara jag tänker på det!!!

Ta hand om dig och sov så fort det går!
Kramar/ Jenny

Unknown sa...

Klart att du ska komma på torsdag!