fredag 21 november 2008

Vinter och snöööö yippeeee!

Idag har det snöat nästan hela dagen! Yippee yeee säger jag bara! Jag ääälskar snö! Det är det jag saknar mest med Norrbotten, snön. Det blir så juligt och mysigt och ljust ute till skillnad mot för den svarta asfalten man annars får dras med hela vintern. Vi har varit på promenad både med Molly och barnvagnen, Lucas måste ju få se sin första snö. Vi promenerade till det nya fiket i byn, "Kaffe & sånt". Helt ok priser och trevlig personal. Jag tog en stor chokladmuffin med varm choklad och vispgrädde och marsmallows. Onyttigt ska det vara! Ante provade en kaffe latte med kladdkaka. Smaskens alltihopa =)
Nu ska vi förbereda lite tacomiddag, våra grannar Anki och Cribbe kommer hit på middag ikväll.
Ha en trevlig helg!
Förresten, be till vädergudarna att snön ligger kvar ett tag....
Vår häck är så fin i sin snöskepnad
Det börjar så smått att se lite vintrigt ut på gatan oxå

Lucas firar sin tvåmånaders-dag och snöfallet med att ta en tupplur i sin gunga

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lucas, grattis på 2 månaders dagen!

Skönt med snö! Vi har så lite än så länge.... Längtar oxå efter snön, men jag vill inte ha hur mycket som helst. Tyvärr oundvikligt här uppe... Det är så trist för barnen o leka ute nu när det bara är barmark, hårt och isigt...

Anonym sa...

Grattis till Lucas på 2 månaders dagen. Han ser ut att må bra.
Var stolt och glad över er "lille" Lucas. Speciellt du Linda ger det han behöver, exakt när han behöver det just nu, eller hur?
Det har kommit lite snö under eftermiddagen, men det räcker inte till att göra en snögubbe tyvärr.
Hälsningar från Britt och Göran

Unknown sa...

Grattis Lucas!
Jag är också lycklig över snön, jag vill ha meeeer!
Ha det gott i helgen!
Kramen