onsdag 21 januari 2009

4 månader

Idag blir Lucas 4 månader, helt ofattbart. Tiden bara rusar iväg. Det är så roligt för han har börjat skratta =). Tex om vi står framför spegeln och jag humpar lite med honom i famnen och rabblar någon fånig ramsa som jag själv hittar på (kan ta mig tusan inga barnvisor eller ramsor, måste på bibblo och låna böcker...) så gurglar han gott den lille skiten! Eller om han ligger i sängen och jag busar med honom så kommer det oxå ett litet skratt. Så söt han är! Imorgon är det dags för tredje omgången mamma-barngympa. Har kommit in i det nu så det känns helt ok. Har däremot tagit det lugnt med hurtiga promenader då jag kännt av lite förkylning. Men promenader har vi tagit iallafall, inte så hurtiga bara. Ska snart iväg och skjutsa grannens tös till scouterna så då kommer Anki över å sitter barnvakt. Hon tycker det är så tråkigt för Lucas är alltid så osocial och bara sover hahaha.... Han var trött ikväll, inte konstigt då han hållt mamma uppe med jämna mellanrum hela natten...ville inte sova länge alls, bara en timme eller två å sen var han igång å gastade efter mat. Men jag ska inte klaga, han sover för det mesta så bra. Igår tog vi en promenad till jobbet och kollade läget där, det var ombyggnad på g. Kanske vi går dit imorgon igen för då skulle det visst vara färdigt. Kul att se hur det blev. Nyss ringde Jenny och tipsade om att imorgon kl 10,50 på TV3 på Oprah, är det ett helt avsnitt om hundar. Bla kommer Emma Willblad att medverka med sin hund. Jag är ju på gympa till kl 11 men kommer skynda mig hem för att hinna se lite iallafall!
Ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sötnos, stora killen! Han får god o nyttig mat ser jag... Har var så bebisliten då jag träffade honom... Kram

Anonym sa...

Taco, taco, tacooo! Bra hundnamn förresten!
Pelle fick hänga med för Pamela, det var mer tveksamt med mig... MEN! Jag ska ladda fickorna fulla av korv så Cocos kommer att sitta som en klisterlapp på mig =P
Tycker du ska film Lucas skratt o lägga ut här, han sover ju alltid när vi kommer! =(