lördag 24 januari 2009

Uppdatering

Eftersom vi i vår radhuslänga är fyra bebisar födda från april-september så bestämde vi mammor att ordna lite fikaträffar. Den första hade vi hos Anki och Agnes. Anki hade bakat scones, smaskens! Agnes hade fått en myspöl och den var jättefin och mysig, iallafall tills Lucas bajsade i den.....blöjan höll inte riktigt tätt....hrm...tur det finns tvättmaskin....


Så roligt man kan ha!


Det är tufft att leka...ibland blir man trött mitt i allt....


I går var det så dags för tacomiddag! Tjejerna dök upp halv sju och jag hade börjat med maten men jag var såklart inte riktigt färdig, det är man oftast inte när man har en bebis i huset =). Men det gick fort att hacka lite grönsaker och steka köttfärs och koka upp vegetarisk tacofärs. Sen åt vi. Så gott det var! Jag klämde i mig 4 tacos...uj uj..... Vi snackade och hade trevligt hela kvällen lång. Mest hundprat såklart men även lite jobb och studier kom på tal. Sen förstår jag inte riktigt men tjejerna hade stundtals väldigt roligt åt mitt förvirrade tillstånd....hihi.....sedan Lucas kom så är jag en smula virrig och disträ....jag undrar hur länge jag kan skylla på mamma-hormoner.... Anna hade med sig Pelle som är på bild här ovan, och Pamela hade med sig sin mammas Cocos men jag fick ingen bra bild tyvärr.

Mollytösen höll ställningarna


Lucas har kommit upp sig här i livet =). Han klarar nu att sitta i sin stol även om det kanske inte är jättestabilt. Mycket roligare att sitta högt uppe så man ser vad som händer...


Pamela hade inte bara bakat en kladdkaka, hon hade dessutom dekorerat den så ofantligt snyggt med en briard på =)

Idag har jag lagat min favoriträtt till middag. Det är en gratäng gjord på pasta, lax och broccoli. Den är busenkel att göra och såååå god! Koka färsk pasta, stek laxfiléer, koka broccoli (jag tog en påse från frysdisken med broccoli, morötter och blomkål). Smörj en ugnsform, lägg i pastan, sedan laxen över i små bitar och överst broccoli. Krydda och häll över grädde samt toppa med gratängost. In i ugnen ca 30 minuter 200 grader. Tills grädden bubblar iallafall. Smaskens!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kul m bebisträffar! Vi hade/har haft sådana här i "byn". Vi började med 3-4 mammor m barn, sedan har vi varit mellan 7-15 pers med småttingar, medan storasyskonen har varit på dagis! Jättekul och vilket nätverka man bildar + nya vänner!

Ps/ det går åt en del fika vissa träffar..!

Kul när ni kommer till Luleå, Lucas hinner bli stora killen, kan "busa" m Ida o Elin...

Jenny sa...

Mmmm lät gott, förutom laxen då såklart! ; )
Tack för igår! Lucas är bara sååå jättesöt! Hoppas han är vaken nästa gång jag kommer förbi.

Ha det fint!!!!

Unknown sa...

Hej min förvirrade kompis! Tack för i fredags, det var (som vanligt) väldigt roligt!
Kramen till er alla!

Anonym sa...

Så bra att du lägger ut lite middagstips - jag har precis gjort den där gratängen - den står i ugnen och luktar jättesmarrigt..
Can hardly wait...
Kram Eva

Anonym sa...

Såååååååååååå gott det var...
Kram