tisdag 6 oktober 2009

Förvirrad

Ännu ett bevis på att förvirringen regerar......
Imorse vaknade vi tidigt så efter frukost tänkte jag: Onsdag idag, perfekt, då kan vi gå på babycafé mellan 9-11 eftersom vi ändå vaknat så tidigt och var färdiga i vettig tid för en gångs skull. Så jag byltade på Lucas kläder och pulade ner honom i vagnen och så knatade vi iväg.... När vi kom fram till babycafét var det väldigt lite barnvagnar utanför så jag tog Lucas på armen och gick in.....fick syn på en kvinna som nog jobbade på dagiset på andra avdelningen så jag frågade henne om det inte var något babycafé idag.....
-Nääää, det är bara på onsdagar och torsdagar, svarade hon.
Jag fick tänka till en sekund innan poletten trillade ner..... DET ÄR JU BARA TISDAG IDAG!
Jaja, vi fick oss ett gott skratt iallafall =)
Saken är den att igår hade jag tisdag, och i söndags trodde jag det var måndag.....när ska veckodagarna komma iordning?? Måste nog börja jobba.......

Igår var det babysim i Trelleborg, det gick jättebra, det har verkligen lossnat för Lucas nu. Han knatar omkring i bassängen med sin flytdyna under armarna och så kör han på allt och alla som kommer i hans väg, visar ingen som helst hänsyn, rackarns unge! Men roligt har han!
Sedan var det full fräs hem och så bara byta till hundkläder, slänga Lucas i famnen på Åsa och åka iväg till brukshundklubben för lydnadsträning. Har ju för tillfället ingen bil eftersom jag får den senare i veckan, men Jenny var så gullig och erbjöd sig att komma och hämta mig =). Hon har en stor delad bur till Zorro och Molly så Cookie fick ligga på Mollys sida eftersom hon var hemma. Zorro och Cookie uppförde sig jättebra, inget morr och tjafs =)
Många var sjuka och krassliga så även Jenny och därför tränade vi tillsammans så kunde vi åka hem när vi var färdiga istället för att vänta på alla andra. Zorro var jätteduktig! Mycket fokuserad på sin matte =) roligt att se! Cookie var oxå duktig, däremot var jag lite allmänt förvirrad, jag skyller på att måndagar är så stressiga och därför får jag inte iordning på alla hjärncellerna hahhaa.... Vi tränade ligg, inkallning och linförighet. Fick många bra tips från Jenny, det är så bra att ha någon som tittar och ser vad man gör fel. Bla så böjer jag mig över Cookie när jag ska ha henne att sitta vid min sida. Jag behöver inte böja mig alls, utan bara hjälpa henne med handen lite juh! Sånt man inte tänker på själv men som andra ser.
Jag har oxå bestämt mig för att planera min träning INNAN jag går ut och tränar. Så jag har ett klart upplägg för vad jag ska göra och tänka på. Ordning och reda så hunden begriper vad matte pysslar med =)
Mycket fint väder idag så när Lucas har ätit lunch blir det nog en promenad.
Ha en bra dag!

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag hänger gärna med till Teba i Höör. Var där en gång för något år sedan, blev dyrt... =)
Mamma och jag har dessutom sålt en hund till en av de anställda, så det är ju en trevlig affär! När hade du tänkt dig denna trevliga utflykt?

Känner ganska stor press inför den 25/10, men jag räknar med att det inte kommer gå så bra, första tävlingen och allt. Men det är okej.