onsdag 21 oktober 2009

Skogspromenad

Idag på eftermiddagen åkte vi iväg till bokskogen för en promenad. Cookie fick göra två uppletanden och här är hon i full färd med att leta rätt på grejjerna matte tappat i skogen...

Åhå! Hittat första föremålet! Det andra föremålet hittade oxå lätt som en plätt, hon är duktig!
Lade oxå två spår till Cookie (se nu Eva vad jag är flitig och tränar mitt i veckan =). Det första gick jättebra, väldans drag i linan och hon tog den rundade vinkeln jättefint och hittade sin godisburk. Det andra spåret var lite svårare för där blåste det mer, hon följde spåret lite svajjigt men hittade fram!

Lucas hade det skönt i vagnen


Busen!

Leka tittut är skojjigt!
För övrigt har jag idag faktiskt varit och jobbat! För första gången på ett år och nästan tre månader....
Klockan ringde 04,40 eftersom jag skulle öppna tillsammans med Helene. Det gick rätt bra, kände mig lite förvirrad med de nya sakerna som kommit sedan jag jobbade sist, men det går nog fort att vänja sig. Är ju lite ringrostig liksom =).
När jag kom hem var jag sååå trött, inte van att kliva upp den tiden juh! Ante har varit lite krasslig så när Lucas sov middag passade vi alla på att gå och sova. Gött!
Så till helgen börjar det tuffa livet, då ska jag jobba både lördag och söndag. Även nästa helg. Kommer att jobba lite helger fram till årskiftet men sedan är det dags att skola in Lucas på dagis och söka nytt jobb! Måste ju ha nytt jobb eftersom Ante jobbar borta ibland och jag jobbar väldigt mycket skift där jag jobbar nu så det fungerar inte med dagis.
Det jag är ute efter är ett jobb med arbetstider mellan 7-17, ledig helger, bra betalt (haha...), många trevliga arbetskamrater och mycket kundbemötanden. Så, säg bara till om ni har nåt tips!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Halloo!
Måste säga att jag tycker barnets tummar växer på fel håll!!! ; )

Kraam

Unknown sa...

Ha ha ha, håller med Jenny! What's up with the thumbs?
Roligt att Cookie börjar få kläm på spårandet!
Fika ngn dag?

Pamela sa...

Kul att det går bättre må spårningen! Jag o mamam ksa ut o spåra på mitt lov, nästa vecka.. Wanna follow?? Kram

Lindslay sa...

Vad söt Cookie är, hon syns ju nästan inte bland alla löven :)

Och bilden på Lucas när han är busig, vad gullig!