fredag 9 oktober 2009

Min fina bil

Happy happy! Imorse var jag och Lucas iväg och hämtade min nya fina bil =)
Jag stoppade Lucas i barnvagnen, satte bilbarnstolen tvärsöver vagnen, den låg fint där över Lucas armstöd, han behövde alltså inte ha vikten på sig såklart. Så knatade vi iväg till busshållplatsen som värsta Taikonfamiljen. Måste påpeka att det var nog århundradets trevligaste busschaufför =). En kvinna i medelåldern och hon hälsade trevligt, förklarade för mig som aldrig åker buss hur man gör och gav mig saldo på kortet, busade lite med Lucas som jag hade tagit upp i famnen, bad mig säga till när jag satt mig så hon visste när hon kunde köra igen. Ingen rivstart där innan man hunnit sätta sig inte =). När jag så skulle kliva av så frågade hon om jag ville ha hjälp med vagnen men det klarade jag själv svarade jag, tack ändå. När jag passerade främre dörrarna på trottoaren så hojtade hon "Trevlig dag!!
Tänk om alla människor var såna! Jag ska faktiskt anamma hennes attityd bums!
Nåja, vi knatade vidare mot Autoforum i Malmö (ska ni köpa Skoda, köp där! Ystad är oxå helt ok) där vi träffade säljaren David för att få kvitto och bilnycklar. Vi fick även en present, två jättefina vinglas =). David busade lite med Lucas som först var en aning skeptiskt men det lossnade snart. Så in med bilbarnstol, unge och barnvagn för färden hemåt. Lucas var jättetrött och somnade bums.
När jag kom hem packade jag in alla mina hundsaker i bilen, imorgon ska vi iväg på spårträning. Se sån fin bur vi har, säkert och bra för hunden. Buren kommer från JIA hundburar i Billeberga (ungefär utanför Lund). Där kan man beställa en bur som passar för just den bil man har. Att bara ha gallergrindar ger visserligen hunden mer plats i bagaget men det är inte alls lika säkert som att ha en rejäl hundbur. Som ni ser har jag en filt ovanpå buren, det är bra att ha dels för solen men framförallt har jag den där eftersom jag en gång stod parkerad med Avanti sittandes i buren i bilen.......så kom där en sopbil som körde rätt in i bilen varpå bakrutan krossades och allt splitter for in i bilen....jag rusade fram till bilen och öppnade bakluckan, där satt en alldles förskrämd Avanti och skakade.....men tack vare att jag hade filten ovanpå buran så hade allt glassplitter landat på filten och inte en endaste liten glasbit hade åkt in i buren! Avanti var lite skärrad men helt oskadd!

Så här fint satt hundarna och tittade på när jag gjorde iordning bilen


Har fått förfrågan från några vänner som vill se hur åbäks-volvon såg ut.....så här får ni en bild. Den är dock ett minne blott eftersom jag fick sålt den direkt =)


En bild på Lucas som vill upp i sin stol, BUMS!


Å blir det inte BUMS så finns det olika metoder att ta till, bla denna, skrik och gråt =)



Häromkvällen hittade jag en briard i min soffa.....hon sa att plötsligt blev allt svart och sedan vaknade hon upp i soffan....måste ha varit en blackout....inte Cookies fel att hon hamnade där......eller?


Söt lurventuss


Vintern närmar sig och jag hittade vintertäcket jag köpte till Avanti förra året, som ni ser inte ens använt. Liiite för stort för damen men kanske växer hon i det.....

Trevlig helg!

5 kommentarer:

elle sa...

Fin bil! Lite sugen är jag, mest M, på att köpa en ny bil. Syster m fam ska hämta en Audi A4 i sthlm i morgon... Du gör så bra reklam för skoda, så lite funderingar har jag.. M funderar på en "ny" avensis - bra bil d oxå.. kram.

se blogg om du var intresserad av sthlm-resa... kram

Pamela sa...

Vilken fin bil!! :D Oj, vad hemskt det m att sopbilen backade in i bilen ;S
HAHA nää o du verkade ju säkerligen arg över att Cookie vaknade upp i soffan när det första du gjorde var o hämta kameran!! xD Det e rätt, hundarna FÅR vara i soffan! Hihi!
Nä jag e superglad för min familj!
JAAAA jag vill etill Teba.. o kolla! men så lär det inte blo =P Kram!

Pamela sa...

Anledningen till att den e dyr e för att där e en större mängd Glucosamin där i för hennes led + e den till för kastrerade hundar för att hålla vikten bättre, de säger den ska vara bra xD haha!
Vilken dag har ni tänk att åka till teba då? :D

Unknown sa...

Så fin bilen blir med alla hundprylar! Ja, jisses det kommer jag ihåg när sopbilen backade på din bil, stackars Vanten...
Vad konstigt att Cookie vaknade i soffan?... *vissel, vissel, vissel*...

elle sa...

det var en audi a6, inte a4...