onsdag 28 oktober 2009

Magnus Uggla

Japp, det är honom jag citerar dagarna i ända........ "Iiiiiilla, jag mår iiiiiiilla!"
Fick nåt skit i mig i söndags och blev dåligt som tusan på kvällen/natten. Räknade med att vara urlakad på måndag men SEN borde jag väl börja må bättre?? Icke sa Nicke.....
Idag är det onsdag och jag mår fortfarande illa till å från. Äter blåbärsoppa och vitt bröd och te. That´s it. Mår illa bara jag tänker på något annat.....läste ICA-bladet och kräkte nästan bara jag såg bild på maten......
Vi skulle som sagt till Ikea bla men här har inte blivit av nånting! Skulle träna Cookie idag men nääääääää, bara trött och uschlig....
På em tvingade Ante iväg mig till byn för att sitta en stund på fiket. Jag tuggade i mig en bit tekaka utan nånting på och lite Loka naturell. Ante åt en stor fet baguette med diverse fyllning samt två koppar kaffe, till den andra koppen klämde han i sig en bit cheesecake, inget fel på den matlusten!
Om jag inte mår prima liv imorgon så blir jag tossig! Man kan ju inte bara må illa utan anledning, jag menar, det är ju TRE dagar sen jag hade magsjuka!
Om jag inte visste bättre skulle jag tro jag var på smällen....men NÄ det är jag inte så det kan vi utesluta.
Ante har varit århundradets sambo som skött all markservice =).

Tja för att berätta nåt uppiggande kan jag meddela att det har regnat i fyrahundra dagar i streck. Med ett lite uppehåll på dagen men nu ikväll är det igång igen. Skånsk vinter eller??

Lucas mår kalasfint iallafall och det är huvudsaken =). Vi väntar på att han ska börja gå utan stöd, kanske dags att knuffa honom ur boet som fåglarna gör? Nääääääääää det går väl inte??
Det kommer nog snart. Han knatar på fint när han får hålla i sin gåvagn eller i våra händer.

Cookie roar sig med att tugga lite på Molly emellanåt, eller så sandar hon ner i soffan där hon fått för sig att hon ligger bra..... Imorgon SKA vi banne mig ut och träna!

Vi har även tänkt ta oss till Ikea imorgon, behöver lite gott och blandat därifrån och det kan ju alltid vara skoj att se den nya butiken!

Nu ska jag värma min vetekudde och lägga över mina kräkmuskelansträngda axlar och ta lite blåbärsoppa i soffan. Imorgon har jag tid för massage, det kan behövas!

Tjing tjong kolastång!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Men snälla nån vilken ihållande sjukis!!! Tur att de andra i familjen inte ligger däckade också. Hahaha, kan tänka mig att Cookie passar på när matte inte orkar... Hon är inte dum hon!
Säg till om du behöver hjälp med något!
Krya på dig!

LINROJ sa...

När jag hade vinterkräksjukan sa sjukvårdsupplysningen att man inte skulle äta blåbärssoppa. De sa att det var alldeles för kraftigt för magen. De ordinerade te och endast te, en liter med en tesked salt och en matsked socker. Sedan börja med rostat bröd ifall man får behålla teet.

Annette sa...

Du ska dricka avslagen Coca Cola (den vanliga) det är det bästa mot magsjuka.....ta gärna en berocca åxå.
Regnat i 400 dagar i sträck?????? bor ni i ett vattenfall eller???
Krya på dig......Kramiz

LINROJ sa...

Skönt att du mår bättre! Stort grattis på födelsedagen! Kram