torsdag 1 oktober 2009

Kanelbullebak

Idag har jag bakat kanelbullar! Det händer inte ofta, ungefär en gång varannat år. Imorgon och på lördag är det spårträning.... Finns viss risk att en bullpåse slinker med i packningen =)
Ikväll tog jag och Cookie en promenad med lite godis och klicker i min ficka. Vi gjorde ingen avancerad träning, det var mest kontaktträning och "inte jaga cyklister- och inte tugga på mötande personer"-träning. Det gick ganska bra får jag säga. Efter ungefär 5 minuter in på promenaden började det ösregna. Men det gjorde inte så mycket, jag hade iallafall regnjackan på mig, även om jeans och skor blev blöta =).
Lucas har lärt sig att pussas! =)
Eller....Ante har lärt Lucas att pussas. Mmm det e så mysigt! Man säger "puss" och gör en pussmun åt honom, så böjer han sig fram och pussar tillbax, mitt på munnen! Han har blivt så stor och medveten på en endaste gång. Snart springer han nog omkring utan gåvagnen =)
Har även märkt att burkmat inte längre duger....det ska vara mammas mat! Lika bra är väl det, jag tror inte de där burkarna är så nyttiga.....vi använder dem i nödfall numera.
Men det är väl tur att han tycker MIN mat är godare och inte tvärtom hihi....
Nu ska jag gå ner och fika nybakade kanelbullar med ett glas kall mjölk tillsammans med min sambo =)

2 kommentarer:

Pamela sa...

åhhh varma nybakta kanelbullar m kall mjölk... MMMmmmm!! Godnatt! Ses i morgon! Kram

Unknown sa...

Vad fina dina bullar blir! Istället för mina kreativa skapelser... Mjölk? Uuuueeeeääää tvi vad äckligt!
Hahaha, tur att mammas mat är bättre än köpemat!