fredag 16 oktober 2009

Lite bilder i vanlig ordning

Håhåjaja, sånt här fint höstväder har vi minsann inte idag....bara regn och rusk. Dessa bilder togs för två dagar sedan när jag och Lucas var på en mysig promenad med vovvarna.

Vintern kom bara pang bom! Kan inte minnas att det varit så här kallt i Skåne i oktober så länge jag bott här (tre höstar). Fick trycka ner Lucas i vinteroverallen som jag köpte en storlek för stor då jag var övertygad om att den inte skulle komma till användning förrän i december kanske....
På den här bilden ser han nöjd ut men han kom snart på att det inte gick så lätt att röra sig när man har så mycket kläder på sig....och snart kom det ut lite missnöjesläten från killen......men det är bara att vänja sig, vintern e lång!





Ur vägen, gammeltant!
Cookie tränger sig fram....


Se sicken snygging!




I onsdags var jag, Pamela och Anna till Höör och Teba (www.teba.se) för att spendera lite pengar på nödvändiga (och icke fullt så nödvändiga) hundprylar. Jag köpte bla denna biabädd till Cookie, hon behövde ju en ny eftersom hon tuggat sönder den gamla....till hennes försvar får jag nämna att det faktiskt redan fanns ett hål i den bädden som det inte alls var så lätt att låta bli att jobba vidare på liksom....
Jag köpte även: spårlina, spårapporter, tjänstetäcke, tandstenskrapa, leksak, och läderkoppel.
Fy, det blir lätt dyrt på sådana affärer...
Nu ska jag ta å snygga till mig lite, har hört att den däringa karlen som ibland kommer in här för att tvätta och stöka till det snart anländer igen.... =)


2 kommentarer:

Unknown sa...

Så stor Cookie börjar bli! =)
Nåja, plusgraderna kommer igen i december. Tippar på 10 grader plus på julafton...

elle sa...

Haha, kan inte låta bli...

Till vem har du köpt sakerna? Till dig o Ante, eller..?! Läderkoppel o leksak, haha ;-)

Jag är måndagstrött om du undrar, allt är kul just nu... Kram!