tisdag 27 oktober 2009

Senaste nytt

Här kommer en liten uppdatering om vad som hänt de senaste dagarna.
Jag har till att börja med jobbat både lördag och söndag. Sist jag jobbade var för drygt 1 år och 2 månader sedan eftersom jag varit mammaledig. Det gick faktiskt bättre än väntat att jobba, tiden gick ganska snabbt och jag fick inte alls ont i fötterna av att stå och gå en hel dag.
Min kollega Jonna undrade om jag haft munkavel under hela mammaledigheten för nu surrade jag HELA TIDEN....... Vi hade ju mycket att ta igen! Som sagt, det gick bra att jobba men på söndag kväll när jag skulle gå och lägga mig fick jag värk i magen...ajaj......å sen satte det igång....Gustavsbergsbussen avgick varannan timme heeeeeeela natten.........usch och fy.....kräkas är ingen höjdare...... Sist jag hade magsjuka var nångång i gymnasiet så det händer inte ofta men jisses vad utslagen man blir! Igår låg jag hela dagen i soffan med undantag för timmarna jag låg i sängen....bara sov och sov och tittade på tv och slumrade. Blåbärsoppa och te var det jag fick i mig. Samt lite vitt bröd på kvällskvisten. Vilken tur att Ante var hemma och kunde ta hand om Lucas, Emma och hundarna. Idag mår jag mycket bättre så jag skulle tro det var nåt skit jag fått i mig eftersom de andra i familjen mår prima.

Har fått besked från kommunen att Lucas kommit in på dagis!
11 januari ska han börja med inskolning, det ska bli så spännande! Han kom inte in på de dagis vi valt i första hand men det gör inte så mycket, hundarna ska ju ha sina promenader oavsett och vid dåligt väder har vi ju bil. Dagiset ser fint ut, det är en gammal byggnad med skogstomt. Ska ringa dit och se om vi kan få komma och hälsa på.

Emma är hos oss några dagar eftersom hon har höstlov. Det blir eventuellt en tur till Ikea och Vellingeblomman någon dag. Dessutom ska vi måla hennes rum, det har vi tänkt göra i hundra år men det är den där berömda tummen..... =)

Nu ska jag fixa lite lunch, ha det gott!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas du mår bättre nu? Hade inte Ante varit hemma hade jag kommit o hjälpt dig. Fast jag hade haft skyddsdräkt och mask på mig...
Orkar du fika i veckan?
Kramen

Britt sa...

Det var inte något ni säljer till kunderna??!
Hoppas du har kryat på dig!

Anonym sa...

Nja det beror på hur man ser det....jag tog en klunk diesel men det tålde jag tydligen inte.... =)