lördag 7 februari 2009

Bokskogen

I fredags hade jag och Malin bestämt att åka ut till bokskogen med hundarna och Lucas för att ta en promenad. Vädret var i vanlig ordning grått men vad gör väl det. In med hundar å ungar i bilen och så susade vi iväg. Vi hittade en liten skogsväg där man kunde parkera och så promenerade vi iväg. Men efter några hundra meter hade de precis lagt nytt underlag på vägen, underlaget bestod av knytnävstora stenar...inte så lättpromnerat med en barnvagn, eller överhuvudtaget....så vi fick vända tillbaks och packa in oss i bilen igen för att susa iväg till nästa skogsväg. Där gick det bättre. Rätt mysigt att knata omkring i skogen sådär vid skymmning. Skulle aldrig gå där själv av rädsla för vildsvin, men med Malin vid min sida kändes det tryggt =). Lucas sov gott i vagnen och Guiness rusade som en dåre över stockar och sten. Molly lunkade som vanligt i knävecken på matte =). Vi hade jättetrevligt och jag hoppas vi ska göra om det igen, men gärna lite bättre väder =). Dessutom får vi väl samla ihop HELA hundgänget och då håller vi säkert vildsvinen på avstånd haha!

Liten Lucas packad å glad....nähä, packad å klar....

Lillsnäckan som snart blir tio år...


Ett halleluja moment!!! Har ni sett på maken, jag har hittat SPÅRSKOG i Skåne! Yippe hurra! Klart det finns ju bokskog men jag gillar inte bokskog...det finns svarta gyttjehål som är kamuflerade (stavas??) som man kan ramla ner i......läbbigt. Men så kom jag, Malin och hundarna gåendes där i skogen....å hips vips fick jag syn på detta! Det var skymmning ute så bilden är inte den bästa men hur som helst märkte jag att här är ju prima spårskog. Hit ska jag snart åka med min lilla briardvalp för att spåra! SOM jag har letat efter vettig skog att spåra i....det närmaste jag kom var i Blekinge....ja, det finns säkert i norra Skåne oxå men där har jag inte kollat. Jag lovar, jag var helt lycklig hela kvällen för att jag hittat denna guldgruva!
Nu gäller det bara att hålla sig undan för vildsvinen....hrm.....



Inga kommentarer: