lördag 21 februari 2009

Mollys kalas

Idag har Molly haft kalas =). Eller så var det mest en ursäkt för matte att baka gott fika å bjuda hem vänner........... Anna, Malin och Pamela kom för att fira Molly. Jenny kunde tyvärr inte komma eftersom hon jobbade helg. Vi pratade såklart en massa hund och spånade även lite lätt om att göra en HAJK-utflykt till sommaren, promenera långt ut i skogen och grilla, snacka och sedan sova i vindskydd. Låter jättemysigt, jag hoppas det blir av.
Jag hade köpt leverpastej för att göra en liten tårta på knäckebröd och pastej till Molly. Det glömde jag så hon fick lite pannkaka istället. Pastejtårta får det bli imorgon =). Det var som vanligt skoj att träffa brudarna och ikväll ska jag gå över till grannen för att se melodifestivalen.
Vi får väl se om det är nåt att hänga i julgranen....
Molly fick lite presenter oxå, av mig fick hon ett nytt halsband, ett tuggeben och två grisöron. Malin kom med goda snacks och Pamela hade med sig ett grisöra. Anna kom med gos och kli och dessutom ska ju Molly få bo där och sova i soffa och säng när matte är i norr......hon kommer nog bli riktigt bortskämd =)
Lucas var såklart med på Mollys kalas, han fick sitta hos både Anna och Malin, det gick bra ända tills Anna kom på att hon skulle lära Lucas att spela luftgitarr =). Det gick inte hem hos grabben...då kom stora tårar trillandes nerför kinden.......men han lugnade sig snart igen och utan luftgitarr gick det ju bra.
Ha en trevlig kväll!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jo det låter skoj m hajk.. höhö..! hihi så skoj när han skulle spela luftgitarr, det gillades inte. Men han kommer att bli trummis när han blir stor.. det känner jag på mig!! Jag får hålla han när jag samlat mod, han e så liten nu =P kram

Jenny sa...

Hej!
Så skoj ni verkat ha, synd man jobbade! HAJK låter ju skitkul! Vi får ses snart!
Kramis

Anonym sa...

Jag är absolut med på hajk! Nemas Problemas!
Lucas... han inser inte vilken lycka han har som får sitta i mitt knä och spela luftgitarr! Nästa gång blir det marrackas.
Sa vi någon tid på söndag?

Anonym sa...

Grattis och kramar till Molly, hoppas pastejtårtan var god! Hur gick det med att blåsa ut ljusen?

Anonym sa...

GRATTIS!!!
Tänk så fin man kan vara!!
Kram Petra