måndag 2 februari 2009

Rallykalas

I söndags fyllde Kimba 3 år (fotot har jag "stulit" från Pamelas blogg, det är från när Kimba fyllde 1 år) och vi "hundbrudar" var bjudna hem till Pamela för lite rallylydnad och god mat. Vi började ute med rallylydnaden, Pamela gick igenom lite historia och regler, sedan fick tjejer med hundar prova på lite olika skyltar och sedan satte Pamela ihop en bana som de fick gå. Jag och Lucas var med som support. Efter rallandet fick vi komma in i värmen, det var så skönt! Pamela och hennes familj bor på en jättefin gård men kanonfina omgivningar och vilket hus! Så skulle jag oxå vilja bo. Pamelas mamma Anette hade lagat lasagne och Pamela hade bakat semlor. Vilken lyx! Vi åt och åt och åt.........sååååå gott det var! Jag som inte ens gillar semlor i vanliga fall....men hemmagjorda är något speciellt. Tusen tack för en jättetrevlig eftermiddag!

Hittade ett gammalt foto från i somras då jag och Avanti tävlade i Rallylydnad.

Molly fick stanna hemma, hon är ändå inte så förtjust i att umgås med unga hunddamer och hundherrar, de är för stojjiga för hennes smak. Men jag och Lucas var med och hejjade och drömde om när vår lille briardbuse ska få vara med och träna med gänget, det ska bli sååå roligt att komma igång med hunderiet igen!


Sedan Lucas föddes har jag och hans pappa försökt lista ut vem han är lik....vi har faktiskt svårt att se åt vilket håll det lutar...men tydligen är vi ensamma om det för alla andra utbrister: men ooh, så lik pappa! Men så kom bildbeviset, vi har tagit hundratals foton på lillkillen men NU har vi ett vattentätt bevis på att det är pappas pojke =). Om ni tittar på bilden ovan och föreställer er lite skägg på denna söta gosse så har ni: TADAAAA! Andreas i litet format. Ante ser PRECIS ut så här när han sover. Fast han snarkar lite mer bara....


5 kommentarer:

Unknown sa...

Ante får banne mig raka av allt skägget, för jag kan inte riktigt se likheten (men så har jag ju inte sett Anderas sova heller)! Tycker han är mer lik dig!

Unknown sa...

Andreas heter han ju...

Anonym sa...

Skoj att alla ville komma :D Jag längtar också tills eran lille briard kommer hihi! :D
Jag har problem o se vem han e lik =P Han e ju bara liten än ju =P Kram!

Anonym sa...

Stackars Lucas... Lik sin pappa... hahaha! Nåja, söt är lillkillen iaf... Kram

Anonym sa...

Om han nu e såååå söt, och dessutom lik mig, så måste jag ju med vara såååå söt...hahahahha